РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОГО ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО ПРОСТОРУ ЯК ДЖЕРЕЛА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2025-15-63

Ключові слова:

заклади вищої освіти, освітньо-науковий простір, євроінтеграція, інтернаціоналізація, управління змінами, інтелектуальний потенціал, освітня політика, освітні програми, інновації, цифровізація, академічна мобільність, сталий розвиток

Анотація

Інтернаціоналізація вищої освіти є важливим компонентом стратегії розвитку України, спрямованої на Євроінтеграцію, поглиблення міжнародної співпраці, підвищення конкурентоспроможності університетів, розвиток та інтеграцію інтелектуального потенціалу країни у глобальний освітній простір. У статті досліджено роль закладів вищої освіти України у формуванні інтелектуального потенціалу нації в контексті сучасних процесів глобалізації.

Проаналізовано функціональні напрями діяльності закладів вищої освіти – освітній, науковий, інноваційний, соціальний та міжнародний. Окрема увага приділена впливу євроінтеграційних процесів, цифровізації освітнього середовища, розвитку стартап-культури та академічної мобільності. Висвітлено ключові виклики, з якими стикається система вищої освіти України, та окреслено перспективні напрями її модернізації. Обґрунтовано, що університети в умовах глобалізації виступають рушіями суспільного розвитку, платформами для інновацій та формування висококваліфікованого людського капіталу. Резюмовано, що підвищення престижу наукової діяльності та ефективне управління змінами в системі вищої освіти можливе завдяки запровадженню стипендіальних програм для молодих дослідників, створенню міжнародних шкіл, організації наукових обмінів та підтримці стартапів і інновацій. Перспективним є також розвиток державно-приватного партнерства через інтеграцію бізнесу в процес навчання, створення програм дуальної освіти, замовлення спеціалістів із боку компаній.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2025

Як цитувати

ГОНЧАР, О., & ЯНОВСЬКІ, А. М. (2025). РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОГО ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО ПРОСТОРУ ЯК ДЖЕРЕЛА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД . MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 496–503. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-15-63