МЕТОДОЛОГІЯ ДІАГНОСТУВАННЯ ПРАКТИК СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-36Ключові слова:
методологія, діагностика, стратегічний менеджмент, менеджмент знань, обмін знаннями, мотивація, довіраАнотація
В статті визначено зміст поняття стратегічного менеджменту знань як комплексу управлінських дій з розробки та реалізації корпоративної стратегії управління знаннями. Сформульовано основні завдання стратегічного менеджменту знань, серед яких окремо розглянуто завдання діагностики процесів та практик управління знаннями на всіх організаційних рівнях. Запропоновано авторський методологічний підхід до діагностування середовища обміну знаннями як ключової практики стратегічного менеджменту знань. Сформовано алгоритм діагностичної процедури, що включає три кроки оцінювання середовища обміну знаннями: діагностика структури, простору та організаційної культури Апробацію запропонованого методологічного підходу здійснено методом кейс-аналізу та інтерв’ю з представниками відомих українських компаній, зроблено висновки щодо прийнятності та напрямів удосконалення алгоритму діагностики практики обміну знаннями в стратегічному менеджменту знань.