ЕЛЕМЕНТИ СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ СПОЖИВЧИМИ ТОВАРАМИ І ПОСЛУГАМИ: ОСОБЛИВОСТІ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-38Ключові слова:
внутрішня торгівля, споживчі товари і послуги, соціально-економічний потенціал, підприємства, населенняАнотація
У статті внутрішня торгівля розглядається як сектор економіки, що опосередковує процеси виробництва, збуту і споживання продукції (товарів, послуг). Виділено склад та інтереси стейкхолдерів в контексті розвитку й ефективного функціонування внутрішньої торгівлі. Наголошено, що внутрішня торгівля відіграє системоутворюючу роль в структурі національного господарства та є одним з провідних індикаторів економічного зростання країни і сталого розвитку регіональної (місцевої) економіки. Визначено ключові блоки галузево-секторальної підсистеми внутрішньої торгівлі споживчими товарами та послугами – функціональний, організаційний, соціальний та територіальний. Надано характеристики особливостям функціонування та розвитку системи внутрішньої торгівлі споживчими товарами і послугами визначаючи формування й надалі використання її соціально-економічного потенціалу. Запропоновано, особливості, виходячи із їх впливу на формування і реалізацію практично всіх компонент соціально-економічного потенціалу розвитку системи внутрішньої торгівлі, ідентифікувати за елементи цієї системи – функціональним, організаційним, соціальним, територіальним, інституційно-ресурсним, оперативним, наглядовим.
Посилання
Apopii, V. V., Chorna, M. V. (2020). Key macroeconomic trends in the modern development of internal trade of Ukraine. Economic strategy and prospects for the development of trade and services. Issue 1(31). P. 148–162.
Pashkuda, T. V., Afendi, A. I. (2022). Directions of trade development in Ukraine under martial law. Economy and society. Issue 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/175.
Demchuk, N. I., Bezugla, L. S., Tkalich, O. V. (2019). Domestic trade in Ukraine: state and development prospects. Investments: practice and experience. No. 11. P. 112–114.
Vasyltsiv, T. G., Fleichuk, M. I., Lupak, R. L. (2017). Priorities and means of state policy to ensure economic security of the development of the domestic market in Ukraine. Bulletin of the Lviv University of Trade and Economics. Economic sciences. Issue 53. P. 10–19.
Semak, B. B., Vasyltsiv, T. G., Lupak, R. L. (2016). Directions of formation of intellectual and personnel support of retail trade enterprises. Economic discourse. Issue 2. P. 71–79.
Pugachevska, K. Y., Lyzanets, A. G., Gomba, M. V. (2021). Determinants of the development of domestic trade in Ukraine. Business Inform. No. 10. P. 240–246.
Kashperska, A. I. (2021). Retail market of Ukraine: state and development trends. Business Inform. 2021. No. 4. Р. 120–127.
Kutsyk, P. O. (2021). Domestic trade of Ukraine in the system of inter-industry relations: modern trends and key disparities. Entrepreneurship and trade. Issue 31. P. 5–12.
Lupak, R. L. (2018) Development of entrepreneurship in conditions of import saturation of the domestic market of Ukraine. Entrepreneurship and trade. Issue 22. P. 136–142.
Trut, O. O. (2021). Prerequisites and factors of effective development of internal trade of Ukraine. Economic bulletin of NTUU «Kyiv Polytechnic Institute». No. 20. P. 37–43.