СТАТИСТИЧНА ОЦІНКА РІВНЯ ІМІДЖЕВОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ ТА БРЕНДІВ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ В СИСТЕМІ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-19Ключові слова:
іміджевість, брендинг, статистична оцінка, транспортно-логістичний бізнесАнотація
Стаття присвячена розгляду питань іміджевості національної економіки та окремих брендів компаній, статистичній оцінці рівнів іміджевості та характеристиці їх впливу на розвиток транспортно-логістичного бізнесу. Наведено визначення понять «іміджевість національної економіки», «іміджевість компанії», «статистична оцінка рівня іміджевості». Охарактеризовано вплив іміджевості на конкурентоспроможність і привабливість національної економіки за допомогою брендингу, який є складовою маркетингових технологій. Доведено, що брендинг допомагає залучати іноземні інвестиції, розвивати експорт, збільшувати кількість туристів і підвищувати почуття гордості у громадян країни. Доведено також, що розвиток брендингу стимулює розвиток транспортно-логістичного бізнесу. Окреслено шляхи розвитку національного брендингу. Охарактеризовано класифікацію брендів за Індексом міцності бренда. Досліджено динаміку вартості національного бренду України топ найдорожчих брендів компаній України. Доведено, що Україні необхідно продовжувати працювати над розвитком своїх брендів, що передбачає постійний моніторинг громадської думки, дослідження ринку та внесення необхідних коректив у маркетингові стратегії. Все це позитивно буде впливати на розвиток транспортно-логістичного бізнесу.
Посилання
Petryk V. M., Prysiazhniuk M. M., Melnyk D. S. Zabezpechennia informatsiinoi bezpeky derzhavy. Kyiv : DPU «Knyzhkova palata Ukrainy», 2015. 672 s.
Kabanova O. O. Otsinka natsionalnykh brendiv v konteksti formuvannia imidzhevoi ekonomiky / O.O. Kabanova // Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. - Vypusk 17, chastyna 1. – 2018. – s. 179-185
Kolesnytska N. Natsionalnyi brendynh i osoblyvosti yoho zastosuvannia krainamy Tsentralno-Skhidnoi Yevropy // Studia politologica Ucraino-Polona. 2014. Vyp. 4. S. 101-107.
Polishko H. H. Svitovyi dosvid stvorennia natsionalnykh brendiv // BIZNES-INFORM. 2015. № 11. S. 80-85., s. 80
Nation Brands 2019. Ofitsiinyi sait kompanii Brand Finance. Rezhym dostupu: https://brandirectory.com/all-regionsi
Hlobalnyi reitynh. Ofitsiinyi sait kompanii Brand Finance. Rezhym dostupu: https://brandirectory.com/ rankings
UKR BRAND 2021. MPP Consulting. Rezhym dostupu: www.mppconsultingm.ua/ukrbrand/ukrbrand2021.pdf
Studynskaia H.Ia. BONЭ: Brend-oryentyrovannaia natsyonalnaia эkonomyka: monohrafyia / H.Ia. Studynskaia, 2019. – Lambert: Academic publishing. – s. 630
Hroisman: vidsohodni v Ukrainy ziavyvsia svii brend. Radio svoboda. Rezhym dostupu: https://www.radiosvoboda.org/a/news/29219068.html
Uriad skhvalyv novyi brend «Ukraina Zaraz», shcho zabezpechyt yedynyi styl prezentatsii derzhavy v sviti. Uriadovyi portal . Rezhym dostupu: https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-shvaliv-novij-brend-ukrayina-zaraz-sho-zabezpechit-yedinij-stil-prezentaciyi-derzhavi-v-sviti
V Ukrainy ziavyvsia reklamnyi brend. Ukrainska pravda.10.05.2018. Rezhym dostupu: https://www.pravda.com.ua/news/2018/05/10/7179891/
Ekonomichna otsinka funktsionuvannia lohistychnoi infrastruktury vodnoho transportu Ukrainy / M.I. Stehnei, V.M. Herzanych, A.-M.I. Arkhanhelska, I.M. Boshynda // Visnyk KhNAU im. V.V. Dokuchaieva. Seriia: Ekonomichni nauky. – 2019. – № 4, T. 2. – S. 278-291.