МАРКЕТИНГ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Автор(и)

  • Валерій БОНДАРЕНКО Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5929-7158
  • Тетяна МОСТЕНСЬКА Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-2112-4745
  • Олександр ЛУЦІЙ Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0009-0007-5235-9655

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2025-17-41

Ключові слова:

маркетинг партнерських відносин, заходи маркетингу, конкурентоспроможність підприємства, лояльність, цифрові технології, механізм розвитку, сталість розвитку, функції впливу, партнерство, конкурентні переваги

Анотація

Сільське господарство відзначається високими ризиками, зумовленими погодними коливаннями, сезонністю та залежністю від глобальних цін на сировину, що робить короткострокові угоди недостатніми для забезпечення стабільності. У цьому контексті маркетинг партнерських відносин виступає дієвим інструментом, який формує міцні та довгострокові зв’язки, зменшує ризики та підвищує надійність взаємодії між учасниками аграрного ринку.

В статті зазначено що до ключових аспектів маркетингу партнерських відносин аспектів маркетингу партнерських відносин у сільському господарстві можна віднести побудову довіри та лояльності,  інтеграцію цифрових технологій, партнерство з постачальниками та дистриб’юторами, партнерський маркетинг, підвищення конкурентоспроможності через сталість.

Для ефективної реалізації стратегічного підходу, забезпечення конкурентоспроможності та досягнення конкурентних переваг запропоновано інструменти маркетингу партнерських відносин які спрямовані на створення взаємної цінності, підвищення довіри та формування довгострокової лояльності, що, своєю чергою, зміцнює взаємодію на ринку. Розкрито функції впливу маркетингу партнерських відносин на конкурентоспроможністю підприємств.

Показано що маркетинг партнерських відносин у сільському господарстві стає ключовим інструментом формування сталих конкурентних переваг, об’єднуючи економічні, організаційні, комунікаційні та інноваційні механізми для довгострокового розвитку підприємства. Запропоновані ефективні заходи маркетингу партнерських відносин у сільському господарстві спрямовані на формування довгострокових, стабільних і взаємовигідних відносин між підприємствами ланцюга постачання та ринку. До таких заходів належать економічні, організаційні, комунікаційні, інноваційно-цифрові та соціально-ціннісні ініціативи.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

БОНДАРЕНКО, В., МОСТЕНСЬКА, Т., & ЛУЦІЙ, О. (2025). МАРКЕТИНГ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (3), 307–315. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-17-41