РОЗВИТОК МАРКЕТИНГОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-13-56Ключові слова:
потенціал, маркетинговий потенціал, управління потенціалом, аграрне підприємство, розвиток маркетингового потенціалуАнотація
В сучасних умовах ринкові умови ставлять перед підприємствами важливість забезпечення конкурентоспроможності. Процеси глобалізації ринків, стрімке зростання конкуренції потребує постійного моніторингу ринків, тому маркетинговий потенціал сприяє формуванню лідируючих позицій. Розробка, впровадження сучасного інструментарію маркетингових засобів та інструментів набувають важливу роль при формуванні маркетингового потенціалу, сприяють формуванню конкурентних переваг і конкурентного потенціалу аграрних підприємств та зростанню ефективності фінансових і господарських показників функціонування підприємств аграрної сфери національної економіки.
Метою публікації є оцінка теоретичних і методичних та практичних підходів до сутності та формування і розвитку маркетингового потенціалу аграрних підприємств за сучасних умов.
В статті досліджуються сутність маркетингового потенціалу підприємства та особливості його формування і розвитку враховуючи специфіку аграрного сектору. Визначено сутнісне наповнення категоріальних понять: потенціал підприємства, маркетинговий потенціал, наукові підходи до його формування, управління маркетинговим потенціалом підприємства. Обґрунтовано, що для підприємства аграрної сфери маркетингова діяльність і сформований маркетинговий потенціал визначають місце у конкурентній боротьбі та ефективність діяльності. Проведений аналіз і оцінка процесу формування маркетингового потенціалу аграрного підприємства та визначено чинники, які впливають на нього. Досліджено інструментарій формування управління розвитком маркетинговим потенціалом аграрного підприємства.
Для аграрних підприємств маркетинг є інструментом забезпечення успішного функціонування в сучасних економічних умовах, а його використання дозволяє орієнтувати власну діяльність відповідно до вимог ринку. Формування та розвиток маркетингового потенціалу підприємств агросфери мають ґрунтуватися на підтримці з боку органів влади, а також на активному впровадженні і розвитку агромаркетингу.