АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОГО АВТОМОБІЛЬНОГО РИНКУ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-13-8Ключові слова:
автомобільний ринок, імпорт, збут, стратегія, технологія штучного інтелекту, інформаційні технологіїАнотація
У статті проведено аналіз українського автомобільного ринку в умовах війни. Для початку було здійснено дослідження обсягів імпорту нових та вживаних автомобілів в Україну в період військового стану. Наступним була досліджена динаміка цін на автомобілі та визначено, що з падінням курсу національної валюти відбувся значний ріст цін на імпортовані авто. Визначено, що ціна на автомобілі в середньому виросла на 55%, що в підсумку позначило і на зменшенні попиту. Провівши оцінку динаміки продажів автомобілів в Україні, визначено, що збільшились обсяги продажів майже за всіма аналізованими марками в середньому на 62%, що власне було спричинено стабілізацією військової ситуації в Україні та налагодженням логістики. Також нами було проведено аналіз прибутку національних автомобілевиробників та визначено, що період військового стану їх прибуток значно виріс в 2022-2023 рр. Визначено, що запропонована стратегія наддасть можливість українським виробникам скласти гідну конкуренцію європейським партнерам, адже, н анашу думку, єдиним мінусом вітчизняного автомобілевиробництва це відсутність фінансування в розвиток технологій, що власне і гальмує його розвиток.