ЕВОЛЮЦІЯ ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНОГО АПАРАТУ БРЕНДИНГУ: ВІД ТРАДИЦІЙНИХ КОНЦЕПЦІЙ ДО СУЧАСНОГО БАЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-40Ключові слова:
бренд, брендинг, конкурентоспроможність, споживач, товар, підприємствоАнотація
У статті розглядається еволюція понятійно-категоріального апарату брендингу, зокрема його розвиток від традиційних концепцій до сучасного бачення. Проведено аналіз основних підходів до визначення бренду, бренд-менеджменту та його впливу на конкурентоспроможність підприємств у сучасних умовах ринку. Особливу увагу приділено трансформації підходів до брендингу під впливом цифрових технологій та глобалізації. У статті підкреслюється значущість інновацій у розвитку бренду та стратегічного управління ним, що забезпечує адаптацію до змінних вимог споживачів та ринкових умов. Зазначено, що у сучасних умовах ведення бізнесу бренд є ключовим джерелом корпоративної конкурентоспроможності, а також важливим інструментом для збереження наявних клієнтів та залучення нових. Підкреслено, що саме успіх бізнесу залежить від міцних довгострокових відносин з клієнтами, що безпосередньо сприяє зростанню прибутковості. Акцентовано увагу, що саме клієнти, які асоціюють бренд із певним продуктом або виробником, отримують додаткові переваги від цієї взаємодії. Наголошено, що створення бренду є одним із способів додання та реалізації унікальної цінності продукту, послуги чи організації. Підкреслено, що для підтримки конкурентоспроможності за ціновими показниками керівники зазвичай вживають заходів, спрямованих на збільшення частки ринку та зниження витрат. Обгрунтовано, що бренд відображає не лише об'єкт продажу, але й сутність компанії, її діяльність та основні цінності. Підкреслено, що завдяки ефективному брендингу компанія може зменшити витрати на маркетинг, підвищити прибутковість через застосування вищих цін, зміцнити корпоративний імідж та полегшити вихід на ринок нових продуктів. Таким чином, брендинг стає незамінним інструментом для досягнення стійкого розвитку підприємства і його успішної адаптації до змінних умов ринку.