РОЗВИТОК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ІННОВАЦІЙНІ ЗМІНИ, ЦИФРОВІЗАЦІЯ, СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-16

Ключові слова:

соціальна відповідальність, відповідальність, університет, соціальна відповідальність організації, умови глобалізації, зміни, структурні зміни, цифровізація, цифрова економіка, цифрові технології, розвиток закладів вищої освіти, розвиток освіти, соціальна відповідальність закладів вищої освіти, трансформація, трансформаційні зміни, цифрові технології в освіті, інноваційні зміни, трансформаційні платформи, цифрові трансформації

Анотація

 

Розвиток закладів вищої освіти нині не може обійтися без інноваційних змін, цифровізації та врахування соціальної відповідальності. Саме тому сьогодні це є актуальним та своєчасним питанням. Метою представленої роботи є визначення особливостей розвитку закладів вищої освіти з урахуванням інноваційних змін, цифровізації та соціальної відповідальності. Основними методами представленими в роботі є: методи аналізу та синтезу для визначення особливостей розвитку закладів вищої освіти, методи індукції та дедукції для визначення взаємозв’язку основних факторів впливу на розвиток закладів вищої освіти, графічний метод для наочного відображення представлених результатів проведеного дослідження. Таким чином, в представленому дослідження зазначено: інноваційні зміни реалізуються через використання інноваційних методів та технологій у навчальному процесі, таких як активне навчання, проектне навчання, використання віртуальної реальності тощо; відбувається розробка програм, які сприяють перетину різних галузей знань та підготовці універсальних спеціалістів; впровадження в навчальний процес сучасних технологій, таких як штучний інтелект, машинне навчання, інтерактивні платформи тощо; розробка та використання електронних навчальних підручників, курсів, відеолекцій тощо; поширення можливостей дистанційного навчання та відкритих онлайн-курсів (MOOC) для забезпечення доступності освіти для всіх; впровадження систем аналізу даних для вдосконалення навчального процесу та прогнозування потреб студентів; розвиток партнерств з громадськістю та підприємствами для сприяння соціальному розвитку та підготовці висококваліфікованих кадрів; підтримка студентів з різних соціальних шарів, впровадження програм рівного доступу до освіти; включення екологічних аспектів у навчальні програми та впровадження зелених ініціатив на кампусах; пропозиція різноманітних форм навчання (денна, вечірня, заочна, дистанційна) для задоволення потреб студентів; розробка програм з індивідуалізованим підходом до кожного студента та підтримка його особистого розвитку; програми обміну та стажування для розширення горизонтів та міжнародного досвіду; спільні дослідницькі ініціативи та проекти з університетами та науковими установами з усього світу.

Розвиток закладів вищої освіти включає в себе широкий спектр інноваційних змін, цифровізацію та урахування соціальної відповідальності, що сприяє підвищенню якості освіти та підготовки конкурентоспроможних фахівців для сучасного ринку праці. Продовження цих тенденцій дозволить закладам вищої освіти ефективно відповідати на виклики та потреби суспільства, забезпечуючи якісну освіту, розвиток інновацій та підтримку соціальної відповідальності.

Посилання

Hryshchenko, I.M. (Ed.). (2015). Theoretical and methodological substantiation of effective financial and economic models of higher education development. Kyiv: National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.

Krasovskiy, I.N., Pilyavski, V.P., Shendrikova, S.P., & Nazrieva, M.V. (2020). Mechanism of the innovation development in the university. Advances in Economics, Business and Management Research, 128, 2132-2140. doi: 10.2991/aebmr.k.200312.296.

Krysovatyy, A. (2015). The main paradigms of education and their essential characteristics. Psychology and Society, 1, 114-121.

Krysovatyy, A., & Ptashchenko, O.(2023).The mechanism of entrepreneurial innovation system in institutions of higher education. Economics of Development,22(2),51-60. https://doi.org/10.57111/econ/2.2023.51. https://ecdev.com.ua/uk/journals/t-22-2-2023/mekhanizm-pidpriyemnitskoyi-innovatsiynoyi-sistemi-u-zakladakh-vishchoyi-osviti

Nataliia Makhynia, Yaroslav Kichuk, Olena Ptashchenko, Kateryna Kyrylenko, Kateryna Horchynska, Viacheslav Riznyk (2021) Innovations in the educational process and pedagogical technologies under the influence of crisis phenomena and global digitalization. Estudios de Economia Aplicada Vol 39, No 5 (2021). DOI: http://dx.doi.org/10.25115/eea.v39i5.4789. http://ojs.ual.es/ojs/index.php/eea/article/view/4789

Bila knyha natsionalʹnoyi ocvity Ukpayiny / Akad. ped. nauk Ukpayiny; za ped.. V. H. Kpemnya. Kyyiv, 2009. 376 c.

Danylenko L.I. Upravlinnya innovatsiynoyu diyalʹnistyu v zahalʹnoosvitnʹomu navchalʹnomu zakladi: Monohrafiya. Kyyiv: Milenium, 2004. 352s.

Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini (zatverdzheno Postanovoyu MON Ukrayiny V. H. Kremenem 20 hrudnya 2000 r.).

Korsunsʹka L. M. Kontseptsiya smart-osvity: zahalʹne navchannya, tsyfrovi pidruchnyky i smart-shkoly / L. M. Korsunsʹka // Osvita ta rozvytok obdarovanoyi osobystosti. – 2013. – № 11. – S. 77-80.

Kpemenʹ V.H. Ocvita i nauka v Ukpayini – innovatsiyni acpekty. Ctpatehiya. Pealizatsiya. Pezulʹtaty / Vacylʹ Hpyhopovych Kpemenʹ. Kyyiv: Hpamota, 2005. 448 c.

Olena V. Ptashchenko, Oleksii Yu. Kurtsev. (2022) Toolkit of public diplomacy in ukraine: educational exchange programs at the current. Zhurnal stratehichnykh ekonomichnykh doslidzhenʹ, № 5(10), 2022. - S. 58-72. https://econ-vistnyk.knutd.edu.ua/arhiv/

Ptashchenko O.V. Stanovlennya hlobalʹnoho ekonomichnoho prostoru pid vplyvom ekonomiky znanʹ. Visnyk Skhidnoukrayinsʹkoho natsionalʹnoho universytetu im. .V. Dalya. Vypusk 3 (267), naukovyy zhurnal. – Syeverodonetsʹk, 2021, SUNU. – s.30-34. DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-30-34. http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/26024/1/%D0%9F%D1%82%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf

Cydopova O.V. Onovlennya zmictu y fopm metodychnoyi poboty v innovatsiynomu ppoctopi ocvitnʹoho okpuhu //Uppavlinnya shkoloyu. 2008. № 29. C. 24-31

Fedulova L. I. Sotsialʹni innovatsiyi v systemi sotsialʹno-ekonomichnykh vidnosyn. URL : www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/usoc/2008_3/60-74.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

ПТАЩЕНКО, О. (2023). РОЗВИТОК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ІННОВАЦІЙНІ ЗМІНИ, ЦИФРОВІЗАЦІЯ, СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (4), 122–129. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-16