ПАРТНЕРСТВО ТА ДИВЕРСИФІКАЦІЯ: КЛЮЧОВІ КОМПОНЕНТИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВ БІЗНЕС-СЕГМЕНТА HoReCa
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2023-9-14Ключові слова:
партнерство, диверсифікація, компоненти сучасного управління, стратегічний розвиток, готельно-ресторанний бізнес, сталий розвиток, цифровізаціяАнотація
В статті зосереджено увагу на аналізі стратегічного управління підприємствами готельно-ресторанного бізнесу (HoReCa), фокусуючись на важливості партнерства та стратегій диверсифікації у сучасних умовах. В статті досліджено не лише ключові виміри цих стратегій, а й їх взаємодію з актуальними тенденціями галузі. Авторами досліджено сучасні тенденцій у HoReCa, враховуючи зміни у споживчих уподобаннях та впровадження цифрових технологій. Розглядається роль партнерства в стратегічному розвитку, висвітлюючи важливість партнерства у досягненні конкурентних переваг, стратегії диверсифікації, включають їх ефективність та взаємодію з технологічними інноваціями. Автори висвітлюють, як підприємства готельно-ресторанного бізнесу можуть розширювати свій бізнес-портфель, адаптуючись до ринкових змін та вимог сучасного споживача. Окрема увага приділяється впливу інституційних факторів на формування стратегій в бізнес-сегменті HoReCa, зокрема законодавчих та регуляторних аспектів, що є важливим для розуміння обмежень та можливостей у виборі стратегічного курсу. Автори визначають напрямки, які потребують уваги науковців та практиків для більш повного розуміння та удосконалення стратегічного управління підприємствами у сфері готельно-ресторанного бізнесу. В цілому, стаття надає вагомий внесок у розуміння ключових компонентів сучасного управління стратегічним розвитком підприємств HoReCa.
Посилання
Matviienko M. (2019) Economy of hospitality: HoReCa efficiency in Ukraine. Development of management and entrepreneurship methods on transport. No 2(67). URL:https://www.daemmt.odesa.ua/index.php/daemmt/article/view/263/218
Holovchuk Yu.O., Pchelianska H.O. (2020) Osoblyvosti formuvannia stratehii pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva na osnovi paradyhmy innovatsiinoho rozvytku. Ekonomika ta derzhava. №3. S. 66–70. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/3_2020/14.pdf
Holovchuk Yu.O., Serednytska L.P. (2020) Intehratsiia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u systemu pidvyshchennia yakosti spivpratsi pidpryiemstv zi spozhyvachamy. Biznes Inform. №4. C. 411–417. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-4-411-417
Danylenko O.V., Zotsenko L.M., Bratitsel M.L. (2019) Priorytety rozvytku tsyfrovykh tekhnolohii u restorannomu biznesi (FoodTech) v Ukraini. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. T. 30 (69). №2. S. 95–101.
Levytska I.V., Postova V.V. (2017) Stratehichne upravlinnia rozvytkom pidpryiemstv restorannoho biznesu. Molodyi vchenyi, №2(42). S. 271-275. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/2/65.pdf
Vitasek K. (2023) How Strategic Partnerships Can Better Help Your Business Diversify Its Revenue. URL: https://www.forbes.com/sites/katevitasek/2023/05/24/how-strategic-partnerships-can-better-help-your-business-diversify-its-revenue/?sh=45306dd62386
White D. (2017) Diversification through partnership. URL: https://www.ipe.com/main-navigation/diversification-through-partnership/22467.article
Bodin J., Kekesi P. (2017) Corporate Diversification by Partnerships – A case study of an entrance into eSports. URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1111102/FULLTEXT01.pdf
HoReCa (2020) URL: https://aboutmarketing.info/osnovy-marketynhu/horeca/
Using Partnerships to Diversify Revenue and Optimize Your Business. (2023) URL: https://businesslink.ca/using-partnerships-to-diversify-revenue-and-optimize-your-business/
Partners in Diversification: A must-have. (2023) URL: https://www.powerlinx.com/blog/partners-in-diversification-a-must-have/
Wool M. (2021) How to diversify your marketing portfolio with partnership marketing. URL: https://www.fastcompany.com/90687872/how-to-diversify-your-marketing-portfolio-with-partnership-marketing
Malcolm S. Salter and Wolf A. Weinhold (1978) Diversification via Acquisition: Creating Value. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/1978/07/diversification-via-acquisition-creating-value
Glazer R. (2023) Diversify your marketing portfolio with partnerships. URL: https://martechpod.com/episode/diversify-your-marketing-portfolio-with-partnerships/
Innovatsii u restorannomu biznesi: vprovadzhennia tekhnolohii u HoReCa. URL: https://sunone.com.ua/articles-uk/innovacii-u-restorannomu-biznesi-vprovadzhennya-tehnologij-u-horeca/
Tepliuk, M., Sahaidak, M., Petrishyna, T., Fokina-Mezentseva, K., Fomenko, B., & Vasyliev, I. (2023). Managing Responsible Consumption and Sustainable Production Enterprises in Glocalization Conditions. Acta Innovations, 48(6). DOI: 10.32933/ActaInnovations.48.6.