ЗАХОДИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО КОМПЛЕКСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2021-2-3Ключові слова:
готель, ресторан, готельно-ресторанний комплекс, управління розвитком готельно-ресторанного комплексу, ребрединг, інтернет-рекламаАнотація
У статті розглянуто трактування таких понять «готель», «ресторан», проаналізовано авторські трактування поняття «готельно-ресторанний комплекс», а також запропоноване власне розуміння даної категорії. Виділено специфічні особливості послуг готельно-ресторанного комплексу. Визначено, як готельно-ресторанний комплекс на визначено на законодавчому рівні в Україні. Представлено основні підходи до визначення сутності готельно-ресторанного комплексу, яке виражено в співвідношенні індустрії туризму та індустрії гостинності. У роботі запропоновано основні складові управління розвитком готельно-ресторанного комплексу: невідчутність та гостинність готельно-ресторанної послуги; нематеріальний характер готельно-ресторанної послуги; нерівномірний попит, незбереження послуг; невіддільність від джерела надання готельно-ресторанної послуги; мінливість готельно-ресторанних послу. Визначено заходи для посилення ефективності управління його розвитком: участь у спеціалізованих виставках; розробка пропозицій щодо комплексних туристичних продуктів; долучення до обговорення та внесення пропозицій до законодавчих і нормативних актів; сертифікація, категоризація та стандартизація готельних послуг; розробка інтегрованої системи планування та координації заходів; участь у проектах розвитку готелів за участю міжнародних операторів; сприяння популяризації комплексного продукту готельно-ресторанного комплексу через виготовлення промоційних відеороликів, друк рекламно-інформаційних матеріалів та розповсюдження їх у точках надання туристичних послуг. Особлива увага у статті приділена ребредингу та інтернет-рекламі як важливим заходам для ефективного управління розвитком готельно-ресторанного комплексу. Визначено сутність поняття «ребрендингу» та передумови для його застосування: фізично-моральна застарілість існуючого бренду, поява конкурентів, зменшення продажів послуг, зміна напряму діяльності, злиття. Для готельно-ресторанного комплексу запропоновано схему засобів інтернет-реклами у разі проведення ребрендингу.