СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПАРАДОСКСИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2025-18-35

Ключові слова:

персонал, навчання, парадокс, розвиток, процес, працівник, навички, цифровізація, метод, інновації

Анотація

У статті розглядаються процеси розвитку і навчання персоналу суб’єктів господарювання в сучасних умовах воєнного та економічного стану. Фундаментальним складником в системі управління персоналом є досягнення економічної ефективності підприємств на засадах мотиваційної моделі навчання працівників. Недостатність нових знань, навичок та досвіду застосування сучасних технологій призводить до зниження продуктивності підприємств та звужує конкурентні переваги. Дослідження навичок працівників та їхнього впливу на працевлаштування особи вказує на те, що працівники із багатьма навичками мають нижчий ризик бути заміненим у процесі автоматизації та цифрової економіки. Автори статті вважають, що для отримання конкурентних переваг необхідно витратити багато часу, енергії та інших ресурсів, а керівникам потрібно мати терпіння, бажання створювати середовище для навчання персоналу та бути готовими змінювати стратегічні пріорітети. У статті визначено, що суперечність між навчанням персоналу, якого вимагає технологічний прогрес, та результатами, яких справедливо вимагають власники підприємств, призводить до низки парадоксів. Проаналізовано, що в основі навчання персоналу є парадокс, якого неможливо уникнути – потреби знайти таланти особистостей та, як результат, приборкувати їх задля досягнення господарської мети підприємства. У статті доведено, що перед системою менеджменту персоналу постає виклик – допомогти підприємству балансувати між «знаходити і навчати таланти» та «об’єднувати» на кожній із шести стадій процесу постійної перевірки. Автори стверджують, що інвестування в навчання персоналу демонструє націленість на розвиток людського капіталу, сприяє конкурентоспроможності підприємств. Загалом, стаття робить акцент на важливості процесу навчання персоналу, який за своєю суттю є складним, а складнощами можна лише управляти, проте їх ніколи не можна цілковито усунути.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.11.2025

Як цитувати

СИТНИК , Й., Пригарний , С., & ПАСІЧНИК , Я. (2025). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПАРАДОСКСИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (4), 280–288. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-18-35