УПРАВЛІННЯ МОТИВАЦІЄЮ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-40Ключові слова:
транспортна галузь, підприємство, цифровізація, персонал, мотивація, фактори, що впливають на мотивацію, економічні фактори, соціальні факториАнотація
Стаття присвячена дослідженню мотивації праці як засобу підвищення ефективності роботи підприємств транспортної галузі в умовах цифровізації. Визначено функціонування ринку транспортних послуг для ефективного забезпечення соціально-виробничого комплексу країни. Надано характеристику та проаналі¬зовано попит та пропозицію ринку перевезень, визначено зовнішні та внутрішні чинники, які впливають на ринок транспортних послуг. Здійснено огляд останніх досліджень з управління пер¬соналом в умовах цифровізації та підкреслено значний вплив цифрових технологій на розвиток персоналу та його мотивацію.
На підставі вивчення існуючих підходів до розуміння змісту поняття «мотивації» та виокремлення його основних аспектів сформовано трактування поняття «мотивація». Наведено групи факторів, що впливають на мотивацію працівників та їх характеристика. Виділено два типи соціальних факторів, які впливають на мотивацію працівників та розкрито їх зміст. Розглянуті також особистісні фактори, що впливають на мотивацію працівників, які визначаються індивідуальними потребами і охо¬плюють всі аспекти життя людини. Обгрунтовано основні тренди мотивації персоналу в умовах воєнного стану.