МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ АВІАТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-5Ключові слова:
авіатранспортна галузь, стратегія, система взаємодій, стратегічне планування, ризик бізнес-середовища, глобальне середовище, інтеграційні відносини, глобальні викликиАнотація
Доведено, що в умовах поглиблення міжнародного поділу праці, взаємопроникнення економік країн, підприємствам авіатранспортної галузі необхідно орієнтуватися на глобальні стратегії. Обґрунтовано, що стратегії авіакомпаній і аеропортів потребують вдосконалення і адаптації методів, які дають можливість врахувати глобальні зміни в усіх аспектах соціально-економічного розвитку суспільства. Сформульовано визначення стратегії відносин для досліджуваної системи авіатранспортної галузі. Науково обґрунтована система взаємодій і взаємовигідних відносин організації з іншими суб’єктами ринку авіатранспортних перевезень, на дво- та багатосторонніх засадах, які дають, можливість отримати партнерські переваги, з метою отримання додаткового економічного ефекту, а також забезпечення стабільності економічного розвитку і протидії чинникам турбулентності, невизначеності і ризику бізнес-середовища, за рахунок співпраці з партнерами в рамках створення стратегічних альянсів на засадах обмінних, кооперативних чи інтеграційних відносин.