КЛЮЧОВІ АСПЕКТИ СИСТЕМИ ВЗАЄМОДІЇ ЛОГІСТИКИ ТА МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-37Ключові слова:
маркетинг, логістика, попит, споживач, підприємство, продукціяАнотація
У сучасній економіці в практиці господарювання ринкових суб'єктів використовуються різні методи управління. Одним із найважливіших питань, які доводиться вирішувати керівникам підприємств, є необхідність координації діяльності постачальників, виробників, споживачів, представників транспортних організацій та ін. як єдиного цілого. Перспективним підходом до вирішення цього питання може бути використання концепцій логістики. В даний час логістика виступає сполучною ланкою між різноманітними елементами виробничого процесу однієї фірми, між фірмами - партнерами і, зрештою, між продавцем та покупцем. У свою чергу, швидкі умови ринкового середовища змушують фірми включати маркетинг у всі напрямки своєї діяльності, в цілому, та в елементи логістики, зокрема. Маркетинг у його сучасних формах є складним і досить суперечливим явищем. Під впливом маркетингу відбувається модифікація завдань внутрішньофірмового управління, теорії та практики внутрішньокорпоративного планування, у тому числі й у логістичній діяльності. Кожне підприємство, враховуючи специфіку своєї діяльності, має розробити певний механізм зближення маркетингу та логістики для досягнення синергетичного ефекту, що виявляється в створенні підвищеної цінності продукту у сприйнятті споживача. Головна функція маркетингу поєднує його з логістикою і дає можливість повноцінно існувати в ринкових відносинах — це взаємодії між виробником, продавцем та споживачем, які мають на меті отримання прибутку. Ринок без маркетингу та логістики не існує, тому що вони завжди конкретизують управління попитом, що включає в себе вивчення потреб різних категорій людей і підприємств, проводити аналіз маркетингових дій, спрямованих на адаптування до існуючого попиту або маніпулювання ним за законами маркетингу та економічної теорії. Сформований маркетингом попит реалізує логістика, система розподілу продукції показує, як переплітаються ці дві науки, будучи рівноправними частинами. Маркетинг виявляє, чого потребує споживач, які його бажання, а логістика дозволяє втілити в життя задумки та задовольнити покупця.