СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО СЕКТОРУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-32

Ключові слова:

пандемія COVID-19, міжнародний туризм, інноваційний потенціал, туризм, інноваційний розвиток, іноземні інвестиції, управління, стратегія, цифровізація, підприємницька діяльність, туристичні підприємства, регіон, розвиток, стратегічне планування, конкурентна перевага, криза, глобалізація

Анотація

У статті проведено соціально-економічне оцінювання ефективності туристичного сектору в регіонах України. Ідентифіковано основні проблеми і можливості, які виникають в цій галузі в умовах повномасштабної війни, що вимагає від галузі швидкої адаптації та визначення нові стратегічні напрями розвитку. Визначено, що незважаючи на значні потенційні можливості, туристичний сектор зіткнувся з низкою серйозних як внутрішніх, так і глобалізаційних викликів. До них відносяться економічна нестабільність, пандемія COVID-19, війна, недостатня розвиненість інфраструктури, а також відсутність ефективної стратегії, яка б забезпечувала стабільний розвиток досліджуваного сектору. На підставі аналізу було охарактеризовано, як ці обмежувальні фактори впливають на здатність сектора сприяти зростанню економіки територіальних громад. Особливу увагу приділено внутрішньому туризму, який, демонструє зростання через значне зниження міжнародних подорожей у зв'язку з військовими діями. Внутрішній туризм виявився життєздатним, адаптивним компонентом економіки, що забезпечує регіонам додаткові доходи та допомагає підтримувати соціально-економічну стабільність. У статті використано комбінацію кількісних та якісних методів дослідження, що дозволяє оцінити мультиплікативний вплив туризму на економіку регіонів. Визначено, що туризм сприяє не тільки безпосередньому збільшенню доходів від основних видів діяльності, але й індукує додатковий економічний вплив через суміжні сектори. Встановлено, що ефективність туристичного сектору значною мірою залежить від політичної стабільності, а також від здатності уряду та регіональних органів влади розробляти та впроваджувати цілеспрямовані політики та програми. Рекомендовано, що для підвищення конкурентоспроможності регіонів важливо зосередитися на розробці комплексних стратегій, які враховуватимуть екологічні, культурні та соціальні аспекти. Доведено, що попри наявні виклики, туризм залишається потужним каналом соціально-економічного розвитку для України, однак потребує адаптації до змінених умов і цілеспрямованого управління для реалізації свого повного потенціалу.

##submission.downloads##

Опубліковано

25.06.2024

Як цитувати

ДАНИЛО, Я. (2024). СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО СЕКТОРУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (2), 240–252. https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-32