МАРКЕТИНГОВО - ЛОГІСТИЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР

Автор(и)

  • Валерій БОНДАРЕНКО Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5929-7158

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-9-7

Ключові слова:

маркетинг, логістика, споживачі, підприємницька діяльність, інструменти логістики та маркетингу, ринок товарів і послуг, ринкові відносини, ефективність функціонування

Анотація

На сучасному етапі ринкових відносин як для великих, так і для малих підприємств логістика є способом оптимізації процесу виробництва товарів і послуг. В статті окреслено напрямки ефективного ведення бізнесу на основі взаємодії маркетингу і логістики, виявлено взаємозв'язки між логістикою і маркетингом в умовах розвитку економіки і вивчення особливостей механізмів здійснення економічної активності з комбінованим використанням інструментів логістики та маркетингу. Зазначено що визначальною ціллю логістичної діяльності бізнесу є максимізація вигод всіх учасників процесу перевезення матеріалів, виробництва товару і споживання готових продуктів. Вказано що метою стратегії маркетингу та логістики має бути пошук максимального поліпшення цього співвідношення в порівнянні з конкурентами . Виділені основні аспекти взаємодії маркетингу та логістики в рамках конкретних організацій, згідно якої логістика сприймається як друга половина маркетингу. Проаналізовано поняття «семи Р» та «семи R» та вказано суттєві відмінності між ними при використанні. Представлено взаємозв'язок логістики та маркетингу можна у вигляді схеми взаємодії маркетингового та логістичного міксів з орієнтацією на задоволення запитів споживачів. Зазначено що така інтеграція повинна відбуватися на всіх ієрархічних рівнях в стратегічному та операційному аспектах і це гарантуватиме повноцінне розширення маркетингової концепції задоволення потреб клієнта «7Р» відповідною логістичною концепцією у вигляді формули «7R». Визначено синергетичний ефект як результат організованого взаємозв'язку маркетингу та логістики, який характеризується досягненням цілей підприємства за рахунок злагодженої роботи по всіх напрямках і на всіх стадіях роботи з товаром, що дозволяють організувати наявність потрібного споживачеві товару, який відповідає всім його потребам, в потрібний час у потрібному місці. Формування системи взаємодії маркетингу і логістики, яка б відповідала можливостям і вимогам підприємств малого бізнесу, стає одним з найважливіших факторів, що сприяють отриманню високих результатів діяльності компанії.

Посилання

Vivchar OI Conceptualization of modern views on the concept of logistics Galician Economic Bulletin 2008. № 2 (17). with. 106–111.

Vivchar OI Application of logistic approach to material flow management Proceedings of the XII scientific conference of TSTU. I. Pulyuya. Ternopil: TSTU, 2008. P. 253.

Krykavsky EV Integration of marketing and logistics in the management system. Bulletin of the State University "Lviv Polytechnic". Lviv, 2000. № 416. P. 52–62.

Tridid OM, Lazarenkova GM, Mishina SV, Borisenko II Logistics. Textbook. К .: Znanya, 2008. 566 с.

Teletov OS Marketing aspect in the innovative activity of manufacturers of industrial products. Marketing: theory and practice. East Ukrainian National University. Luhansk: East Ukrainian Publishing House. nat. University, 2012. P. 208–215.

Smirnov IG Logistics market in Poland as an EU member state through the eyes of Polish researchers. Scientific Bulletin of the Volyn National University. in-that them. L.Ukrainka. 2008. №7. C. 35-40.

Skorobogatova TN Logistic systems in service: monograph. Simferopol: Dolya, 2017. 416 p

Lagodiienko V. V., Mashkantseva S. O., Dolynska O. O., Bogdanov O. O. Development of the regional marketing system in the field of transport services. Actual problems of innovative economy. 2020. No. 1. P. 76-80. DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2020-1-13

##submission.downloads##

Опубліковано

12.09.2023

Як цитувати

БОНДАРЕНКО, В. . (2023). МАРКЕТИНГОВО - ЛОГІСТИЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР . MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (3), 52–58. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-9-7