МЕДІАЕКОНОМІКА ТА МЕДІАРИНОК В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОДУКТІВ ТА ПОСЛУГ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-21

Ключові слова:

медіаекономіка, медіаринок, медіаіндустрія, цифрові медіа, цифровізація, медіапродукти, інформація, цифрові платформи, інтерактивний маркетинг, міжнародний бізнес

Анотація

Мета статті полягає у дослідженні медіаекономіки та трансформаційних процесів на медіаринку в умовах цифровізації інформаційних продуктів та послуг.  В статті досліджено медіаекономіку, яка вивчає спосіб, в який медіакомпанії та медіагалузі функціонують на різних рівнях діяльності глобальному, національному, на рівні домогосподарства, індивідуальному) під впливом рушійних сил (глобалізації, регулювання, технологічних змін, соціальних факторів) за допомогою використання теорій, концепцій та принципів, в унікальний спосіб поєднує мікроекономічні (медіаринки, медіаіндустрії, поведінку виробників і споживачів медіапродукції) та макроекономічні фактори, і може бути осягнута шляхом виокремлення специфічних характеристик ринку, який вона собою  уособлює. Під «медіаіндустрією» ми розглядаємо сукупність підприємств та всіх задіяних акторів у процесі формування контенту та його подальшого розповсюдження каналами медіатехнологій. З позицій медіаекономіки, «медіаіндустрія» є сферою економіки, яка каналами медіаринку продукує медіатовари та надає медіапослуги, а також впливає на формування сукупного випуску країни.

Посилання

Reznikova, N. and Panchenko, V. (2022), Minni polia mizhnarodnoi ekonomichnoi polityky: iak krainam ne vtratyty zdatnist' do rozvytku [Minefields of international economic policy: how countries do not lose their ability to develop], Ahrar Media Hrup, Kyiv, Ukraine.

Hven, S. (2019), “The affective niches of media”, European Journal of Media Studies, vol. 8(1), pp. 105–123.

Dave, A. (2011), “Media Convergence: Different Views and Perspectives”, IMS Manthan, vol. VI (1), pp. 171-176.

Arango-Forero, G.Á., Roncallo-Dow, S. and Uribe-Jongbloed, E. (2016), “Rethinking Convergence: A New Word to Describe an Old Idea.”, available at: https://www.researchgate.net/publication/301231011_Rethinking_Convergence_A_New_Word_to_Describe_an_Old_Idea

Bollmer, G. (2017), “Stuart Cunningham, Terry Flew, and Adam Swift, Media Economics”, Communication Research and Practice, vol. 3(4), pp. 386-388.

Picard, R.G. (2003), “Media Economics, Content and Diversity Primary Results from a Finnish Study”, available at: http://www.robertpicard.net/PDFFiles/MCDProjectResults.pdf

Picard, R.G. (2006), “Comparative Aspects of Media Economics and its Development in Europe and in the United States”, available at: http://www.robertpicard.net/PDFFiles/econeuropeUS.pdf

Albarran, A.B. (2010), “The Transformation of the Media and Communication Industries”, available at: https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/36644/1/201407%20-%2011%20%282010%29%20The%20Transformation%20of%20the%20media.pdf

Alexander A. et al. (eds.) (1998), Media Economics: Theory and Practice (2nd ed.), /awrence Erlbaum Associates, New Jersey, US.

Albarran, A., Mierzejewska, B. and Jung, J. (2018), Handbook of Media Management and Economics, Routledge, London, UK.

Wirtz, B. (2020), Media Management. Strategy, Business Models and Case Studies, Springer, Cham, SE.

Cunningham, S. and Flew, T. (2015), “Reconsidering media economics: From orthodoxies to heterodoxies”, Media Industries. vol. 2(1), pp. 1-18.

Küng, L., Picard, R. and Towse, R. (2000), The Internet and the Mass Media, Sage, London, UK.

Varian, H. (1999), “Markets for information goods”, available at: https://people.ischool.berkeley.edu/~hal/Papers/japan/

Doyle, G. (2013), Understanding media economics, Sage Publications Limited, London, UK.

Reznikova, N., Panchenko, V. and Bulatova, O. (2020), “Regulatory competition in the digital economy: new forms of protectionism”, International economic policy, no. 1-2 (32-33), pp. 50-80.

Picard, R.G. (2011), “Digitization and Media Business Models”, available at: https://www.opensocietyfoundations.org/uploads/226aec3a-9d1f-4cc0-b9a1-1ad9ccedda55/digitization-media-business-models-20110721.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

30.03.2023

Як цитувати

РЕЗНІКОВА, Н. ., БУЛАТОВА, О., & ІВАЩЕНКО, О. (2023). МЕДІАЕКОНОМІКА ТА МЕДІАРИНОК В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОДУКТІВ ТА ПОСЛУГ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 146–153. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-21