МАРКЕТИНГОВА ДОМІНАНТА В МОДЕЛЯХ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2021-1-4Ключові слова:
промисловість, машинобудування, реактивна і проактивна гнучкість, конкурентні переваги, інноваційні стратегії, мотиваційний впливАнотація
Метою статті визначено формування релевантних методичних підходів до розвитку інноваційного потенціалу підприємницьких структур для поліпшення їх динамічних характеристик і підвищення здатності до реалізації конкурентних бізнес-стратегій. На основі аналізу динаміки і структури експорту продукції машинобудування та результатів інноваційної активності промислових підприємств України висловили припущення про невідповідність їх інноваційного потенціалу завданням конкурентних стратегій. Обґрунтували авторську позицію, що управління розвитком інноваційного потенціалу доцільно розглядати з погляду поліпшення адаптивної і проактивної гнучкості підприємств. Охарактеризували сутність цих складових і їх вплив на вибір підприємством конкурентних бізнес-стратегій. Підкреслили провідну роль і визначили цільові установки маркетингу у забезпеченні обох видів гнучкості. На основі викладеного розробили модель вибору підприємством конкурентної бізнес-стратегії з урахуванням можливості нарощування інноваційного потенціалу через розвиток стратегічного партнерства.