УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯК СУБ’ЄКТОМ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2025-17-47Ключові слова:
торговельне підприємство, торговельна діяльність, управління торговельним підприємством, підприємництво, бізнес-модель, тенденції, цифрові технології, соціальна відповідальність бізнесу, воєнний станАнотація
Статтю присвячено дослідженню управління торговельним підприємством як суб'єктом підприємницької діяльності під впливом глобальних, технологічних та соціальних чинників. Сьогодні торговельні підприємницькі структури опинилися в надто складних ринкових умовах, що потребує впроваджувати інноваційні технології, оптимізувати управління та працювати над підвищенням клієнтоорієнтованості.
У статті наведено визначення понять «торговельне підприємство» та «торговельна діяльність». Визначено цілі та напрями управління торговельним підприємством з урахуванням різноманітності процесів у торговельній діяльності.
Виявлено характерні закономірності управління торговельним підприємством, що дозволяють швидко реагувати на ринкові зміни, орієнтуватися на потреби покупців, забезпечувати безперервність і ефективність товарного обігу. Розглянуто бізнес-моделі в управлінні сучасними торговельними підприємствами, які визначають їх місце у ланцюгу постачання та взаємодії з клієнтами, зокрема: модель низьких цін, модель високої якості, модель франчайзингу, модель мультимаркету, модель онлайн-торгівлі.
Як наслідок змін ситуації на ринку функціонування торговельних підприємств окреслено ключові тенденції розвитку управління торговельними підприємствами. Особлива увага приділена впровадженню цифрових технологій в діяльності торговельних підприємств. Зазначено на основні тренди у застосуванні цифрових технологій в діяльності торговельних підприємств на основі досліджень профільних експертів та опитувань учасників ринку. З огляду на це наведено комплекс цифрових інструментів в управлінні торговельним підприємством та наведені їх переваги для кожного напряму діяльності.
Підкреслено вагомість впливу військового конфлікту в Україні на управління торговельними підприємствами. Виділено ключові проблеми в управлінні торговельними підприємствами в умовах воєнного стану за сферами управління. Запропоновано оптимальні шляхи їх вирішення, що демонструють доцільність інтеграції гнучкості, адаптивності, цифровізації, інновацій, економічних і соціальних функцій в управлінні торговельними підприємствами.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Світлана ПУЧКОВА, Антон ПИЛИПАК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.