УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯК СУБ’ЄКТОМ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2025-17-47

Ключові слова:

торговельне підприємство, торговельна діяльність, управління торговельним підприємством, підприємництво, бізнес-модель, тенденції, цифрові технології, соціальна відповідальність бізнесу, воєнний стан

Анотація

Статтю присвячено дослідженню управління торговельним підприємством як суб'єктом підприємницької діяльності під впливом глобальних, технологічних та соціальних чинників. Сьогодні торговельні підприємницькі структури опинилися в надто складних ринкових умовах, що потребує впроваджувати інноваційні технології, оптимізувати управління та працювати над підвищенням клієнтоорієнтованості.

У статті наведено визначення понять «торговельне підприємство» та «торговельна діяльність». Визначено цілі та напрями управління торговельним підприємством з урахуванням різноманітності процесів у торговельній діяльності.

Виявлено характерні закономірності управління торговельним підприємством, що дозволяють швидко реагувати на ринкові зміни, орієнтуватися на потреби покупців, забезпечувати безперервність і ефективність товарного обігу. Розглянуто бізнес-моделі в управлінні сучасними торговельними підприємствами, які визначають їх місце у ланцюгу постачання та взаємодії з клієнтами, зокрема: модель низьких цін, модель високої якості, модель франчайзингу, модель мультимаркету, модель онлайн-торгівлі.

Як наслідок змін ситуації на ринку функціонування торговельних підприємств окреслено ключові тенденції розвитку управління торговельними підприємствами. Особлива увага приділена впровадженню цифрових технологій в діяльності торговельних підприємств. Зазначено на основні тренди у застосуванні цифрових технологій в діяльності торговельних підприємств на основі досліджень профільних експертів та опитувань учасників ринку. З огляду на це наведено комплекс цифрових інструментів в управлінні торговельним підприємством та наведені їх переваги для кожного напряму діяльності.

Підкреслено вагомість впливу військового конфлікту в Україні на управління торговельними підприємствами. Виділено ключові проблеми в управлінні торговельними підприємствами в умовах воєнного стану за сферами управління. Запропоновано оптимальні шляхи їх вирішення, що демонструють доцільність інтеграції гнучкості, адаптивності,  цифровізації, інновацій, економічних і соціальних функцій в управлінні торговельними підприємствами.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

ПУЧКОВА, С., & ПИЛИПАК, А. (2025). УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯК СУБ’ЄКТОМ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (3), 347–356. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-17-47