ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК ІНТЕГРАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2022-4-13

Ключові слова:

конкурентоспроможність продукції, маркетингова діяльність, машинобудівне підприємство, інтегральне оцінювання, критерії

Анотація

Стаття доводить пріоритетне значення оцінювання конкурентоспроможності продукції підприємства в системі забезпечення ефективності його маркетингової діяльності. Узагальнено наукові погляди щодо значимості конкурентоспроможності продукції та ефективності маркетингової діяльності для розвитку підприємства. Надано концептуальні характеристики конкурентоспроможності продукції машинобудівного підприємства, що слугували основою для підбору критерії її оцінювання (темп зростання обсягів реалізації продукції, середній індекс цін, прибутковість продукції, ресурсомісткість продукції, індекс технологічності продукції, широта асортименту продукції). Оцінювання конкурентоспроможності продукції машинобудівного підприємства проведено за допомогою методу експертних оцінок, при цьому, об’єктивність думок експертів перевірена коефіцієнтом конкордації та критерієм Х2. Також використано аналітичну методику, що базувалася на показниках діяльності машинобудівних підприємств та мультиплікативних математичних розрахунках. Запропоновано авторську методику інтегрального оцінювання конкурентоспроможності продукції машинобудівного підприємства. Встановлено, що практичне використання низки методів інтегрального оцінювання конкурентоспроможності продукції машинобудівного підприємства обумовлене багатоваріантністю розрахунків та необхідністю вибору оптимальних з них.

Посилання

Bakay, V. I., Linnik, D. V. (2021). Features of determining and assessing the competitiveness of enterprise products. Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences. no. 6. vol. 1. P. 272–279.

Blagorazumova, O. V., Kosheleva, Yu. V., Lazarenko, O. O. (2018). Product quality as a decisive factor in ensuring the competitiveness of the enterprise. Efficient economy. no. 11. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6702.

Brynzya, O. Z., Mozol, D. V. (2013). Methods of assessing the competitiveness of enterprise products. Bulletin of the Volyn Institute of Economics and Management. no. 6. P. 16–25.

Burachek, I. V. (2016). Competitiveness of products: the essence, methods of evaluation and foreign management experience. Global and national economic problems. no. 14. P. 288–295.

Butenko, V. V., Butenko, T. V. (2019). Analysis of the competitiveness of Ukrainian products in the context of globalization. Bulletin of socio-economic research. no. 1. P. 19–28.

Vasyltsiv, T. G., Lupak, R. L., Yurkiv, N. Ya. (2012). Institutional support for expanding the financial capabilities of industry and agriculture at the regional level. Finance of Ukraine. no. 3. P. 90–101.

Vasiltsiv, T. G., Urazaliev, R. M. (2011). Generalization of the conceptual foundations of economic security of the enterprise. Scientific Bulletin of the National Forestry University of Ukraine. no. 212. P. 153–158.

Volkova, M. V. (2017). Directions for improving the marketing activities of the enterprise. Global and national economic problems. no. 16. P. 281–286.

Garkusha, N. M., Sidorova, T. O., Rudenko, I. V. (2014). Diagnosis of competitiveness of products of the enterprise. Business Inform. no. 5. P. 251–255.

Guzenko, G. M. (2017). Management and improvement of marketing activities at the enterprise. Economy and society. no. 12. P. 227–234.

Ivanchenkova, L. V, Stasyukova, K. V. (2018). Product quality in the system of factors to ensure the competitiveness of modern production. Ukrainian Journal of Applied Economics. T. 4. no. 2. P. 67–75.

Konoplyannikova, M. A. (2020). Problems of choosing information support for marketing activities of enterprises. Efficient economy. no. 3. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7740.

Konoplyannikova, M. A. (2020). Management of marketing activities: concepts, principles, approaches. Global and national economic problems. no. 17. P. 332–336.

Kuzoma, V. V., Pavlyuk, S. I. (2020). Product quality as a decisive factor in ensuring the competitiveness of the enterprise. Business Inform. no. 12. P. 252–258.

Kunitska-Ilyash, M. V., Berezovsky, J. P. (2021). Conceptual and methodological approaches to the identification of typological and logical-structural characteristics of priority sectors of the national economy. Business Inform. no. 4. P. 17–23.

Lupak, R. L., Prikhodko, L. O. (2010). Competitive advantages as a consequence of the enterprise’s reproduction of resource opportunities. Scientific Bulletin of the National Forestry University of Ukraine. no. 20.6. P. 252–256.

Liubokhynets L. S., Katkova T. I., Kravchyk Y. V. (2022) Analysis of financial and economic prerequisites for ensuring economic security of industrial enterprise. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, 2 part 1 (304), 167-173 [in Ukrainian] https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-23

Karpenko, N. V. (2016). Marketing activities of enterprises: modern content. Kyiv : Center for Educational Literature. 252 p.

Pasichnyk, I. Y. (2015). Theoretical provisions for managing product competitiveness. Business Inform. no. 1. P. 316–320.

Raiko, D. V., Lebedeva, L. E. (2015). Marketing management model in the management system of an industrial enterprise. Marketing and innovation management. no. 1. P. 107–123.

Di Foggia, G. (2021). Energy-Efficient Products and Competitiveness in the Manufacturing Sector. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity. Vol. 7. no. 33. P. 1–14.

Nicholas, J. M. (2018). Lean production for competitive advantage. A comprehensive guide to lean methods and management practices. England : Taylor & Francis Group, LLC. 613 p.

Vasyltsiv, T. G., Lupak, R. L., Kunytska-Iliash, M. V. (2018). Strategic approaches to the effective use of intangible assets as a condition for strengthening the competitiveness of enterprises. Scientific Bulletin of Polissya. no. 2 (14). P. 2. P. 8–15.

Savin, S., Kravchyk, Y., Dzhereliuk, Y., Dyagileva O., & Naboka, R. (2021). Management of the Processes on the Quality Provision of the Logistic Activity in the Context of Socio-Economic Interaction of Their Participants. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 21(12), 45-52. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.12.7

Yudina, N. (2020). Business Forecasting of Marketing Activity Riskiness of Companies in Markets. Economic Bulletin of NTUU «Kyiv Polytechnic Institute». no. 17. P. 372–383.

Yudina, N. (2021). Future study implementation into marketing activity of companies. Economic Bulletin of NTUU «Kyiv Polytechnic Institute». no. 19. P. 131–135.

##submission.downloads##

Опубліковано

30.06.2022

Як цитувати

Джерелюк, Ю., Кравчик, Ю., Гарафонова, О., & Каткова, Т. (2022). ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК ІНТЕГРАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (2), 101–108. https://doi.org/10.31891/mdes/2022-4-13