УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2025-15-57

Ключові слова:

підприємство, готельно-ресторанний бізнес, персонал, управління персоналом, забезпеченість персоналом, продуктивність праці, ефективність праці, методика аналізування

Анотація

У статті актуалізується проблематика менеджменту підприємств готельно-ресторанного бізнесу. На засадах врахування того, що ключовим ресурсом функціонування і розвитку підприємств та водночас предметом в управлінні виступає саме персонал метою дослідження визначено вдосконалення методико-прикладних положень управління персоналом підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Доведено, що результатом ефективного управління персоналом суб’єкта господарювання має стати висока результативність та ефективність праці. З урахуванням специфіки готельно-ресторанного бізнесу результатами якісного менеджменту в сфері використання персоналу стають два аспекти: а) якість праці (а це гарне виконання поставлених завдань, включно з обслуговуванням споживачів послуг); б) продуктивність праці. Розроблено схему загальної стратегії підвищення продуктивності праці підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Визначено напрями покращення організації праці на підприємствах готельно-ресторанної справи. Вказано на основні засоби обліку та контролю продуктивності праці на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Окреслено концепційні положення загальної схеми економічного механізму підвищення продуктивності праці суб’єктів готельно-ресторанного комплексу. Аргументовано на тому, що розвиток сучасних підприємств готельно-ресторанного бізнесу потребує строгої економії всіх видів ресурсів, у тому числі витрат на персонал як у абсолютній величині, так і у відповідності до кінцевого результату, прагнення до використання ресурсозберігаючого типу інтенсивного розвитку. Показано, що для розробки стратегії управління персоналом суб’єктів готельно-ресторанної справи необхідно, перш за все, визначити мету, що стосується ефективного управління персоналом, однак задля отримання ключового результату – підвищення продуктивності праці персоналу, що позитивно позначатиметься на зростанні фінансово-економічних результатів господарювання підприємств.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2025

Як цитувати

ДЖЕДЖУЛА, В., ЄПІФАНОВА, І., & ТКАЧУК, Л. (2025). УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 443–450. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-15-57