МАРКЕТИНГОВА СКЛАДОВА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА: СУТНІСТЬ, ОСОБЛИВОСТІ, ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-45

Ключові слова:

економічна безпека підприємства, маркетингова складова економічної безпеки підприємства, маркетингові інструменти, ризики, стратегічне управління, комплексне оцінювання

Анотація

У статті визначені основні проблеми, які заважають підприємствам забезпечувати необхідний рівень їх економічної безпеки. Встановлено, що за сучасних умов все вагомішою стає саме маркетингова складова економічної безпеки, адже розробка та реалізація маркетингових стратегій, залучення та утримання клієнтів, реалізація інноваційних проєктів, управління репутацією, маркетинговий аналіз, дослідження та прогнозування ринкової ситуації дозволяє зменшити ризик втрати конкурентоспроможності підприємства. Маркетингова складова передбачає налагодження оптимальної маркетингової політики підприємства із врахуванням тих загроз і ризиків для основних складових маркетингу. Серед ризиків маркетинговій складовій економічної безпеки підприємства виділено ризики збуту, непередбачуваної конкуренції, взаємодії з контрагентами. Для оцінювання даних ризиків запропоновано використовувати наступні методи: статистичний, експертний, метод побудови дерева рішень, аналітичний метод, елементи теорії ігор та ін. Надано рекомендації стосовно формування система показників маркетингової складової економічної безпеки підприємства, методу їх нормалізації, формування комплексної оцінки в адитивній та мультиплікативній формі, а також можливість використання для комплексного оцінювання сірого реляційного аналізу та нечіткого логічного висновку. Запропоновано для кращого розуміння та інтерпретації отриманого комплексного показника маркетингової складової економічної безпеки підприємства використання елементів нечіткої логіки. З метою досягнення встановленого цільового значення комплексного показника запропоновано сформувати можливі сценарії кількісної зміни вхідних показників, що дозволить прийняти ефективне та обґрунтоване управлінського рішення.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.11.2024

Як цитувати

ЧАЙКОВСЬКА, І., ЗАКРИЖЕВСЬКА, І., & КАРПЕНКО, В. (2024). МАРКЕТИНГОВА СКЛАДОВА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА: СУТНІСТЬ, ОСОБЛИВОСТІ, ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (4), 346–353. https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-45