МЕТОДИКО-ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ БІЗНЕС-СТАТИСТИКИ В СФЕРІ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-15Ключові слова:
бізнес, підприємство, суб’єкт господарювання, конкурентоспроможність, диджиталізація управління персоналом, бізнес-процеси, бізнес-статистика, індикатори, методика аналізу, політика забезпеченняАнотація
У статі наголошується на ролі та важливості розробки й використання інформаційно-аналітичного забезпечення в процесах управління конкурентоспроможністю суб’єкта господарювання. У якості відповідної бази розглядається бізнес-статистика як новий напрям формування статистичних даних про перебіг економічних процесів і явищ, однак не рівні національної економіки, її функціональних сфер, регіонів, галузей економіки тощо, а на рівні бізнес-процесів суб’єкта господарювання, безпосередньо у його внутрішньому та зовнішньому середовищі. Вказано на те, що конкурентоспроможність слугує критично важливою характеристикою спроможності економічного агента до сталого функціонування і життєздатності в умовах нестабільності і невизначеності. Зазначено, що конкурентоспроможність сама по собі є системною і комплексною характеристикою. Відтак, для її аналізування й оцінювання необхідна розлога база даних (Big Data), зібраних в ході бізнес-аналітики суб’єкта господарювання. Відтак, метою дослідження стало визначення та узагальнення методико-прикладних аспектів, а також напрацювання рішень з бізнес-статистики у системі менеджменту конкурентоспроможності суб’єкта господарювання. Розроблено систему методології бізнес-статистики аналізу та діагностування стану конкурентоспроможності підприємства. Визначено імперативи та базисні положення посилення конкурентних позицій підприємств. Систему індикаторів бізнес-статистики управління конкурентоспроможністю суб’єкта господарювання представлено у вигляді композиційних блоків. Вказано на цілі та завдання політики підприємства з посилення його конкурентних позицій.