ІННОВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ В СФЕРІ ГОТЕЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-39Ключові слова:
підприємства готельного бізнесу, готельне обслуговування, виклики сучасності, інновації, інноваційна діяльність, інноваційна стратегіяАнотація
У статті досліджуються інноваційні тенденції в сфері готельного обслуговування у контексті нових викликів, які постають перед бізнесом в сучасних умовах. Основними викликами сучасності, що спонукають підприємства готельного бізнесу впроваджувати інновації, є зростаюча конкуренція на ринку, зміни в очікуваннях клієнтів, які вимагають високого рівня персоналізації та новітніх технологій, швидкий розвиток технологій, потреба в екологічній стійкості, необхідність відповідати міжнародним стандартам, а також адаптація до кризових ситуацій, таких як пандемія чи війна, що вимагають швидкого впровадження нових рішень для забезпечення безпеки та життєздатності бізнесу.
Аналіз наукових підходів дозволив визначити основні напрямки інноваційної діяльності в готельному обслуговуванні, які спрямовані на: оптимізацію різних сфер менежменту й адміністрування (цифровізація бізнес-процесів, бенчмаркінг процесів, стратегічне планування), підвищення ефективності взаємодії з клієнтами і гостями (використання мобільних додатків та платформ, цифровий маркетинг, індивідуалізація послуг, диверсифікація оплати тощо), покращення послуг готелю та безпеки клієнтів на основі нових технологій та забезпечення екологічної стійкості. Встановлено, що одну з ключових ролей в інноваційному розвитку готельних господарств відіграють цифрові технології, які дозволяють оптимізувати всі наведені вище напрямки інноваційної діяльності.
У статті доведено, що інновації не лише забезпечують конкурентні переваги та підвищують якість готельних послуг, але й служать ключовим інструментом для адаптації до мінливих і часто нестабільних умов. В умовах війни готельні підприємства змушені впроваджувати інноваційні рішення, такі як інвестиції в сучасні системи безпеки, перепрофілювання для гуманітарної допомоги, цифровізацію та автоматизацію для підтримання ефективності, а також економічну адаптацію через нові бізнес-моделі з гнучкими тарифами та стабільним доходом навіть у важких умовах.
Обґрунтовано, що для ефективного впровадження інновацій у готельному обслуговуванні необхідно обґрунтувати інноваційну стратегію, яка визначатиме оптимальну комбінацію рішень, конкретизуватиме напрямки та методи досягнення цілей, а також оцінюватиме їх результативність у економічному, соціальному та екологічному контекстах.