КОУЧИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ КОРПОРАТИВНОЇ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЇ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АГРОКОМПАНІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2022-3-7

Ключові слова:

агрокомпанії, бізнес-стратегія, , сталий розвиток, аграрний бізнес, аграрний сектор, персонал, навчання, коучинг

Анотація

Мета статті – розкрити зміст та характерні ознаки коучингу, як сучасного інструменту реалізації корпоративної бізнес-стратегії сталого розвитку агрокомпаній. 

В основу проведених досліджень покладено діалектичний метод пізнання процесів і явищ, зокрема, монографічний метод (при виявленні сучасних тенденцій і дослідженні наукових здобутків вітчизняної та зарубіжної науки і практики навчання персоналу), порівняльний (при оцінці рівня витрат та форм навчання персоналу), абстрактно-логічний метод (теоретичні і методичні узагальнення, обґрунтування висновків), що були використані при визначенні ознак і ролі коучингу як інструменту бізнес-стратегії сталого розвитку агрокомпаній.  

Досліджено сутність, види та функції коучингу як інструменту управління персоналом компаній. Досліджено світовий та вітчизняний досвід навчання персоналу. Визначено роль і характерні ознаки коучингу у системі імплементації принципів сталого розвитку у діяльність агрокомпаній. Обґрунтовано мету, завдання та ключові принципи коучингу як інструменту корпоративної бізнес-стратегії сталого розвитку агрокомпаній.

Обґрунтовано авторське тлумачення сутності корпоративної бізнес-стратегії сталого розвитку агробізнесу. Запропоновано модель коучингу у навчанні персоналу за умов імплементації корпоративної бізнес-стратегії сталого розвитку агрокомпаній.

Отримані результати дослідження дозволяють удосконалити кадрову політику вітчизняних агрокомпаній на засадах використання переваг коучингу, як перспективного інструменту реалізації бізнес-стратегії сталого розвитку агробізнесу.

Посилання

Babych D.V., Sviderskyj V.P., Сherverikova A.V. (2018). Suchasni tendenciyi korporatyvnyx osvitnix procesiv ta profesijnogo navchannya personalu na pidpryyemstvi. [Current trends in corporate educational processes and professional training of staff at the enterprise]. Ekonomika i suspilstvo. № 16. Рр. 141-145.

Biznes-kouchyng. Oficijnyj veb-sajt Mizhnarodnoyi federaciyi kouchyngu [Business coaching. Official website of the International Coaching Federation]. Available at: https://erickson.ru/coaching/index.php

Kyrychenko T. (2019). Organizacijno-ekonomichni zasady rozvytku lyudskogo kapitalu v systemi upravlinnya personalom agrarnyx pidpryyemstv za umov integracijnyh procesiv. Nacionalnyj menedzhment v umovax integracijnyh ta globalizacijnyh vyklykiv [Organizational and economic principles of human capital development in the personnel management system of agricultural enterprises under the conditions of integration processes. National management in the context of integration and globalization challenges]. Sumy. 314p.

Malik M.J., Shpy`kulyak O.G. (2005). Kadrovyj potencial agrarnyh pidpryemstv: upravlinskyj aspect [Personnel potential of agricultural enterprises: management aspect]. Kyiv, 370p.

Nezhyns`ka O. O., Tymenko V. M. (2017). Osnovy kouchyngu [Basics of coaching]. Kharkiv, 220p.

Uytmor Dzh. (2005). Kouching vysokoj efektyvnosty [High Performance Coaching]. 168p.

Britton J.(2015). Expanding the coaching conversation: group and team coaching, Industrial and Commercial Training. Vol. 47, no. 3. Pp. 112-116.

European Green Deal. Available at: https://ec.europa.eu/food/horizontal-topics/farm-fork-strategy_en.

Sustainable development in the European Union. (2021). Monitoring report on progress towards the SDGs in an EU context. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 366р.

Whitmore J., Lisa A. (2009). Coaching for Performance. Growing Human Potential and Purpose. The Principles and Practice of Coaching and Leadership” Management Press, Praha. 242p.

Zhang Х., Li Q. Does Green Proactiveness Orientation Improve the Performance of Agricultural New Ventures in China? The Mediating Effect of Sustainable Opportunity Recognition. Sage Journals. Available at: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/21582440211067224.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.04.2022

Як цитувати

Крюкова, І., Степаненко, С., & Замлінська, О. (2022). КОУЧИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ КОРПОРАТИВНОЇ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЇ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АГРОКОМПАНІЙ . MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 55–63. https://doi.org/10.31891/mdes/2022-3-7