СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРИТЕТИ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ В СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2022-3-3Ключові слова:
маркетингова політика, зовнішньоекономічна діяльність, підприємство, стратегічні пріоритети, ринокАнотація
У статті виділено важливість розроблення та реалізації маркетингової політики при вирішенні завдань стосовно забезпечення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Наголошено про високу залежність успіху зовнішньоекономічних операцій підприємства від врахування чинників маркетингу та підготовки і реалізації відповідних заходів для досягнення очікуваних результатів. Розкрито концептуальні положення наукових досліджень маркетингової політики та зовнішньоекономічної діяльності підприємств і наголошено про певну відсутність ґрунтовних теоретико-методичних та прикладних напрацювань стосовно висвітлення їх взаємозв’язків та залежностей. Обґрунтовано сутність та значення маркетингової політики із сторони запровадження управлінських технологій в умовах посилення ресурсних вимог та невизначеності ринкового середовища зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Запропоновано розглядати стратегічні орієнтири маркетингової політики підприємства в контексті налагодження імпортозамінного виробництва та посилення виробничих і логістичних відносин із іноземними партнерами у його підготовці та розвитку. Визначено стратегічну роль маркетингової політики у забезпеченні ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства, зокрема виділено окремі групи чинників маркетингу, передмови розроблення і реалізації відповідної політики та змодельовано їх при вирішенні означених завдань. Ідентифіковано високу прогресивну роль низки маркетингових заходів у забезпеченні ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства.
Посилання
Berezivskyy, YA. P. (2021). Identification of conditions and factors shaping the technological competitiveness of the national economy. Business Inform. no. 7. pp. 15–21.
Vasyltsiv, T. G., Urazaliev, R. M. (2011). Generalization of the conceptual foundations of economic security of the enterprise. Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine. no. 212. pp. 153–158.
Vivchar, O. I. (2015). The main aspects of improving the efficiency of foreign economic activity of enterprises. Galician Economic Bulletin. no. 2. pp. 24–30.
Hanin, V. I., Borokh, S. V. (2018). Strategic aspects of management of foreign economic activity of the enterprise. Economic analysis. Vol. 28. no. 3. pp. 162–169.
Huzenko, H. M. (2017). Management and improvement of marketing activities at the enterprise. Economy and society. no. 12. pp. 227–234.
Huzenko, H. M., Hayduchenko, YU. O. (2013). Foreign economic activity of the enterprise: essence, economic mechanism of its development, features. Bulletin of the National University «Yaroslav the Wise Law Academy of Ukraine». no. 3 (14). pp. 77–89.
Karpenko, N. V. (2011). Management of enterprise marketing policy. Scientific Bulletin of Poltava University of Economics and Trade. Economic Sciences Series. no. 5 (50). pp. 231–234.
Kovalchuk, S. V., Tsurska, B. H. (2020). The use of marketing communications tools in a crisis. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. no. 6. pp. 125–129.
Kryveshko, O. V., Zamroz, M. V., Kundytska, H. S. (2021). Modern concept of marketing at domestic enterprises. Efficient economy. no. 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf.
Kunytska-Ilyash, M. V. (2011). Wholesale markets for agricultural products in the agricultural market. Bulletin of the Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnology named after SZ Gzhytsky: economic sciences. no. 2 (48). T. 13. P. 3. pp. 93–99.
Lupak, R. L. (2008). Competitiveness of a commercial enterprise and the mechanism of its provision. Lviv Academy of Commerce. 230 p.
Stadnik, M. O. (2011). Analysis of approaches to assessing and determining the effectiveness of foreign economic activity of enterprises. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. no. 2. T. 1. pp. 7–9.
Chayka, I. P. (2017). Modern concept of marketing management of the enterprise. Economic analysis. Vol. 27. no. 1. pp. 257–262.
Cherep, O. H., Kotseruba, A. V. (2021). Formation of a system of marketing product policy. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. no. 1. pp. 320–323.
Shynkarenko, R. V. (2018). The essence and features of forms of access of enterprises to foreign markets. Eastern Europe: Economics, Business and Management. no. 1 (12). pp. 19–24.
Vasyltsiv, T., Lupak, R. (2017). Priorities and tools of the stateregional policy of import substitution in the consumer goods market of Ukraine. Strategic priorities. no. 3(44). pp. 105–112.