УДОСКОНАЛЕННЯ МОДЕЛІ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Йосиф СИТНИК Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0001-8718-5738
  • Анастасія ПЕНГРИН Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-3

Ключові слова:

персонал, мотивація, мотиваційна модель, розвиток, заклад освіти, педагог, здобувач освіти, ліцей, заробітна плата, педагогічне середовище, інновації, навантаження

Анотація

У статті розглядаються процеси розвитку системи управління персоналом суб’єктів господарювання в сучасних умовах економічного стану українського суспільства. Ключовим складником в системі управління персоналом є модель мотивування працівників. Недостатність мотивації персоналу є досить поширеним явищем, що призводить до зниження продуктивності підприємства, перешкоджає його розвитку або взагалі може призвести до його краху. Вивчення явища впливу мотивації та її покращення в межах окремої організації потребує особливої уваги в деяких сферах, зокрема в освітній. Дослідження системи мотивації в освітній сфері на основі цієї статті вказує на те, що в закладах середньої освіти ситуація досить складна і потребує особливої уваги для впровадження змін та вдосконалення існуючих процесів. Автори статті вважають, що побудова якісної моделі мотивації є фундаментом для формування успішного підприємства та рівня задоволеності його працівників. У статті визначено, ключові фактори, що можуть створювати протиріччя в діяльності педагогів закладів середньої освіти та викликати їхню демотивацію. На прикладі закладу освіти проаналізовано рівень навантаження педагогів у співставленні з кількістю здобувачі освіти та рівень середньої заробітної плати. Розглянуто результати проведеного експертного опитування для оцінювання рівня мотивації педагогів. У статті доведено, що загальний рівень мотивації працівників закладу освіти є недостатнім. Більшість педагогів відчувають брак мотивації під час здійснення своїх професійних обов’язків. Висвітлюються проблемні зони рівня мотивації персоналу та види мотивації, які будуть актуальними для працівників освітнього закладу. Автори стверджують, що стимулювання персоналу в школах – це складний процес, де ефективна стратегія мотивації може поєднувати комбінацію різних підходів та моделей. Загалом, стаття робить акцент на важливості розвитку індивідуальних і командних потреб та інтересів вчителів, розвитку культури співпраці й залучення до прийняття рішень, а також спрямуванні їхньої мотивації на досягнення цілей освітнього закладу.

Посилання

Bondarenko O.O. Work motivation: problems and development. Economy and the state. 2015. No. 4. P. 64-66.

Valovyk, O.A. Teacher motivation as a condition for the growth of professional competence. School management. 2017. No. 31/33. P. 63-66. URL: https://library.mk.ua/wp-content/uploads/2021/11/1-4.jpg.

Goi N., Zhuk O., Basarab V. The model of management of the personnel motivation system in educational institutions. EDUCATIONAL HORIZONS. No. 2(53), 2021. P. 56-61. https://doi.org/10.15330/obrii.53.2.56-61.

Zakharchyn H.M. Personnel management in conditions of intellectualization and transformation of society: ideology, technologies and priorities: a collective monograph / H.M. Zakharchyn, Y.S. Sytnyk, A.O. Kasych, G.V. Nazarova et al. – Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic, 2021. 278 c.

Zakharchyn H. M. Formation and evaluation of motivation of management personnel of enterprises and organizations: monograph / H. M. Zakharchyn, N. P. Lyubomudrova. – Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic, 2015. 188 c.

History of the institution - the official website of the Kniazholutsk Lyceum. URL: https://knzosh.pp.ua/istoriia-zakladu.html.

Onishchuk Yu.Yu. Motivation as one of the components of effective management of the development of the organization's human resources. Development management. 2013. No. 12. P. 137.

Pasichnyk, Z. Motivation for professional self-improvement: means of managerial influence. Head teacher. 2018. No. 23. P. 11-39. URL: https://library.mk.ua/wp-content/uploads/2021/11/1-13.jpg.

Sychkarenko G. (2018). Professional motivation of teachers. Scientific collection "Actual issues of the humanities: interuniversity collection of scientific works of young scientists of the Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko". URL: http://op.ua/pedclass/naukova-stattya/profesiyna-motivaciya-pedagogiv.

Mishchuk G. Innovative principles of human resources management: opportunities, challenges, priorities of achieving social and economic security: collective monograph / for the science. edited by G. Yu. Mishchuk, Doctor of Economic Sciences, Rivne: NUVHP, 2020. 408 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

СИТНИК, Й., & ПЕНГРИН, А. (2023). УДОСКОНАЛЕННЯ МОДЕЛІ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (4), 23–31. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-3