КОМУНІКАТИВНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В КОНТЕКСТІ ПОСИЛЕННЯ СУСПІЛЬНОГО ВПЛИВУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-8-11

Ключові слова:

комунікативна політика держави, нормативно-правові акти комунікативної політики, принципи, цілі, інструменти комунікативної політики, інформаційна кампанія, система комунікативної політики держави

Анотація

Метою дослідження комунікативної політики держави в контексті посилення суспільного впливу є: аналіз ефективності комунікативних стратегій та заходів, які використовуються державою для взаємодії з громадськістю та формування позитивного суспільного впливу; вивчення впливу на громадськість дозволяє оцінити, як діє державна комунікація на громадськість, її усвідомлення та сприйняття; виявлення недостатньо прозорих або недостовірних практик комунікативної політики, що може допомогти виявити випадки дезінформації, недостовірної комунікації та сприяє вдосконаленню комунікативної політики, підвищенню довіри громадськості до дій держави; формування рекомендацій щодо використання нових технологій та інструментів комунікації, поліпшення прозорості, забезпечення доступу до інформації та підвищення активності у взаємодії з громадськістю та підвищення свого впливу на суспільство. В дослідженні проведено аналіз основних аспектів, які пояснюють, як комунікативна політика держави формує громадську думку та впливає на спосіб сприйняття, розуміння і оцінку громадськістю інформації про дії держави, її політику та рішення: застосування інформаційної влади означає, що держава контролює потік інформації, впливає на сприйняття та думку громадськості та інших впливових суб'єктів про усвідомлення суспільних процесів, надаючи певну перспективу та контекст; держава використовує різні комунікаційні стратегії, як емоційна апеляція, створення позитивного або негативного образу для усвідомлення подій, ідеології, цінностей та переконань громадськості; активне використання державою засобів масової інформації та соціальних мереж, встановлення взаємовідносин з журналістами, публікація прес-релізів на веб-сайтах, як інструменти комунікації з громадськістю; держава намагається створювати образ демократичної країни, інноваційного суспільства, які відповідають її політичним, економічним і соціальним цілям та підвищують довіру та підтримку громадськості; держава впроваджує партисипативне управління, залучаючи громадськість до діалогу та консультацій з питань суспільного впливу, демонструє відкритість та розуміння потреб та інтересів громадськості для досягнення спільних цілей та розвитку суспільства.

Посилання

Abyzova, L., Babenko, O., Nestorenko, T., Reshetova, I., Semeniuk, M., Shevchenko, O. (2017). Educational management in Ukraine: the place of displaced universities. Sustainable Development Goals: The 2030 Agenda & Does environmental diplomacy reflect new challenges regarding climate change? Workshop 8.11.2017. University of Economics in Bratislava, Bratislava. Available at: https://cutt.ly/SYcVUXq

Nestorenko, T.P. (2020). „Ekonomika superzirok”: mozhlyvosti i zahrozy dlia sfery osvity [„The superstar economy”: opportunities and threats for education]. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 7, no 2, 8–15. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1

Azhazha, M.A., Gonda, V., Nestorenko, T.P. (2015). Chelovecheskiy kapital: teoreticheskie osnovyi i mehanizmyi razvitiya Человеческий капитал: теоретические основы и механизмы развития [Human Capital: Theoretical Foundations and Development Mechanisms]. Problems of spatial development of socio-economic systems: economics, education, medicine. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2015, с.63-69. https://cutt.ly/YFdf3RC

Babenko, K.A., Lazarenko, S.Zh. (2015). Zasady derzhavnoi komunikatyvnoi polityky shchodo zapobihannia ta protydii koruptsii [Basics of the state communication policy regarding the prevention and counteraction of corruption]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok №1. Available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=800.

Barovska, A., Koval, I. (2016). Komunikatyvnyi vs komunikatsiinyi: chomu, koly, navishcho. [Communicative vs. communication: why, when, why]. Zaprovadzhennia komunikatsii orhaniv derzhavnoi vlady: vyklyky ta zavdannia: zb. mat. nauk.-prakt. konf. / uporiad. A.V. Barovska. K.: Feniks, s.98-103.

Konstytutsiia Ukrainy [Constitution of Ukraine]. (1996) Rozdil II. Prava, svobody ta oboviazky liudyny i hromadianyna. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 30, st. 141. Available at:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text.

Zakon Ukrainy «Pro informatsiiu» [Law of Ukraine "On Information"]. (1992). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 48, st. 650. Available at:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text.

Zakon Ukrainy «Pro zvernennia hromadian» [Law of Ukraine "On Appeals of Citizens"]. (1996). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 47, st. 256. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80#Text.

Zakon Ukrainy «Pro media» [Law of Ukraine "On Media"]. (2023). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), №2849-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#n2350.

Zakon Ukrainy «Pro suspilni media Ukrainy» [Law of Ukraine "On Public Media of Ukraine"]. (2014). Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), № 27, st.904. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1227-18#Text.

Zakon Ukrainy «Pro derzhavnu pidtrymku media, harantii profesiinoi diialnosti ta sotsialnyi zakhyst zhurnalista» [Law of Ukraine "On State Support of Media, Guarantees of Professional Activity and Social Protection of Journalists"]. (1997). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 50, st. 302. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/540/97-%D0%B2%D1%80#Text.

Zakon Ukrainy «Pro elektronni dokumenty ta elektronnyi dokumentoobih» [Law of Ukraine "On Electronic Documents and Electronic Document Management"]. (2003). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 36, st. 275. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/851-15#Text.

Zakon Ukrainy «Pro reklamu» [Law of Ukraine "On Advertising"]. (1996). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 39, st. 181. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text.

Zakon Ukrainy «Pro zakhyst personalnykh danykh» [Law of Ukraine "On Protection of Personal Data"]. (2010). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 34, st. 481.

Zakon Ukrainy «Pro dostup do publichnoi informatsii» [Law of Ukraine "On Access to Public Information"]. (2011). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 32, st. 314. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17#Text.

Tsyvilnyi kodeks Ukrainy [The Civil Code of Ukraine]. (2003). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), №№ 40-44, st. 356. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text.

Kryminalnyi kodeks Ukrainy [Criminal Code of Ukraine]. (2001). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), № 25-26, st. 131. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text.

Dreshpak, V.M. (2015). Komunikatsii v publichnomu upravlinni [Communications in public administration]: navch. posib. D.: DRIDU NADU, s. 5.

Chukut, S.A., Dzhyha, T.V. (2007). Komunikatyvna polityka v orhanakh derzhavnoi vlady [Communicative policy in state authorities]: navchalnyi posibnyk. K.: Sekretariat KMU, s. 8. Available at: http://surl.li/iugaf.

Hanushchyn, S. (2018). Teoretyko-metodolohichni zasady stanovlennia komunikatyvnoi systemy publichnoho upravlinnia [Theoretical and methodological foundations of the formation of a communicative system of public administration]. Naukovyi visnyk “Demokratychne vriaduvannia”. Vyp. 21. Available at: http://surl.li/iugbr.

Drahomyretska, N.M., Kandahura, K.S., Bukach, A.V. (2017). Komunikatyvna diialnist v derzhavnomu upravlinni [Communicative activity in public administration]: navch. pos. Odesa: ORIDU NADU. Available at: http://www.oridu.odessa.ua/9/buk/new_26_02_18-2.pdf.

Hrytsiak, N.V, Barovska, A.V. (2007). Informatsiini kampanii yak mekhanizm pidvyshchennia efektyvnosti realizatsii derzhavnoi polityky u sferi yevrointehratsii [Information campaigns as a mechanism for increasing the effectiveness of state policy implementation in the field of European integration]. Stratehichni priorytety, №2(3). Available at: https://www.libr.dp.ua/text/sp2007_2_5.pdf.

Pocheptsov, H. (2013). Informatsiini kampanii: vid prodazhu zubnoi pasty do revoliutsii [Information campaigns: from selling toothpaste to revolution]. Available at: http://surl.li/itokj.

Kosar, L., Kaminis, Ya., Khaliste E. ta in. (2018). Komunikatsiinyi instrumentarii dlia derzhavnykh sluzhbovtsiv [Communication tools for civil servants]. Kyiv, s. 124. Available at: http://surl.li/.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

АЖАЖА, М. . ., ПЕЛІОВА, Я., & НЕСТОРЕНКО, Т. (2023). КОМУНІКАТИВНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В КОНТЕКСТІ ПОСИЛЕННЯ СУСПІЛЬНОГО ВПЛИВУ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (2), 79–88. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-8-11