ЦИФРОВІ ПЛАТФОРМИ В ІНТЕРАКТИВНОМУ НАВЧАННІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-18Ключові слова:
цифрові платформи, інтерактивне навчання, сучасні технології викладання, онлайн навчання, євроінтеграціяАнотація
У статті досліджено поняття цифрових платформ в інтерактивному навчанні, досліджується за та проти інтеграції цифрових платформ в інтерактивне навчання та запропоновані шляхи вирішення недоліків, наведені приклади цифрових платформ, які використовуються в Україні та дана їм оцінка. Проаналізовано праці вітчизняних науковців для більш глибокого розуміння теми інтеграції цифрових платформ в інтерактивне навчання в Україні. Розкрито особливості існуючих платформ, як-от- Kahoot, WorldWall, Liveworksheets, Google Classroom, Moodle, Quizlet, Єдина Школа, HUMAN ШКОЛА, Нові Знання, Prosvita. Визначено головні переваги використання цифрових платформ в інтерактивному навчанні, а саме економія часу викладача, об’єктивність оцінювання здобувачів освіти, також можливість персоналізації завдань та застосування інтерактивних ігор. Об’єктивно оцінені недоліки використання цифрових платформ в інтерактивному навчанні, а саме: ризик витоку персональних даних здобувачів освіти та викладачів, нестача фінансування та як наслідок технічного забезпечення, загроза залучення здобувачем освіти сторонніх ресурсів при виконанні завдань. Впровадження цифрових платформ в інтерактивне навчання стало особливо актуальним під час пандемії COVID-19 задля оптимізації навчального процесу онлайн. Стрімке впровадження цифрових платформ в інтерактивне навчання також зумовлено повномасштабним вторгненням в Україні.
Посилання
Zavolodko H., Kasilov O. Interactive tools in online education. Digital platform: information technologies in sociocultural sphere. 2020. Т. 3, № 1. С. 11–21. URL: https://doi.org/10.31866/2617-796x.3.1.2020.206094 (data zvernennia: 26.03.2023).
Kotenko D.O., Marchuk D.O. Dystantsiine navchannia ta tsyfrovi tekhnolohii. Perevahy ta nedoliky. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://eprints.zu.edu.ua/35744/1/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD_%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%BA_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%A4%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC-345-348.pdf (data zvernennia: 26.03.2023).
Markevych K. Tsyfrovizatsiia: perevahy ta shliakhy podolannia vyklykiv. Tsentr Razumkova. URL: https://razumkov.org.ua/statti/tsyfrovizatsiia-perevagy-ta-shliakhy-podolannia-vyklykiv (data zvernennia: 26.03.2023).
Makhun L.P. Chy mozhe dystantsiine navchannia zabezpechyty povnotsinnu osvitu? URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.novadoba.org.ua/pdf/20210308_065653_%D0%9A%D0%B5%D0%B9%D1%81%20%E2%84%961%20%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf (data zvernennia: 26.03.2023).
Platformy ta servisy dystantsiinoho navchannia. Holovna. URL: https://regional-lyceum.zt.ua/pedahoham/platformy-ta-servisy-dystantsiinoho-navchannia.html (data zvernennia: 26.03.2023).
Proidakova Zh.T. Perevahy ta nedoliky dystantsiinoho navchannia. 2021. URL: https://naurok.com.ua/perevagi-ta-nedoliki-distanciynogo-navchannya-255316.html (data zvernennia: 26.03.2023).
Tsyfrova transformatsiia shkoly ta rol instrumentu SELFIE u nii. Osvitoriia. URL: https://osvitoria.media/experience/tsyfrova-transformatsiya-shkoly-ta-rol-instrumentu-selfie-u-nij/ (data zvernennia: 26.03.2023).