УПРАВЛІННЯ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ЗАСАДАХ БРЕНДИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-8Ключові слова:
брендинг, імідж, маркетингові технології, спортивно-оздоровча діяльність, маркетингАнотація
Спортивно-оздоровча діяльність все більше розглядається науковцями як сфера економіки, що повинна приносити відповідні прибутки суб’єктам господарювання та державі в цілому. Постійні глобальні виклики (пандемія короновірусної інфекції, загострення бойових дій) призводять до того, що спортивно-оздоровча діяльність потерпає від зменшення обсягів державного фінансування і постає необхідність у самофінансуванні, пошуках додаткових ресурсів для подальшого її розвитку. Приватний бізнес готовий вкладати фінансові ресурси у розвиток спортивно-оздоровчої діяльності. Саме тому розроблення та застосування відповідних маркетингових стратегій розвитку спортивно-оздоровчої діяльності дозволить швидко завоювати ринок таких послуг. Використання маркетингових інструментів (брендингу) дозволить розширити ринок спортивно-оздоровчої діяльності, не тільки на окремій території, а й в цілому в Україні та за її межами. Відповідно управління спортивно-оздоровчою діяльністю на засадах брендингу є досить актуальним дослідженням.
Метою статті є дослідження управління спортивно-оздоровчої діяльності на засадах брендингу.
Досліджено перспективи та переваги управління спортивно-оздоровчої діяльності на засадах брендингу. Визначено, що до основних характеристик брендів підприємств, що надають спортивно-оздоровчі послуги належить: цінність, відмінні особливості та пізнаваємось. Зауважено, що ці характеристики є найбільш особливими для споживачів спортивно-оздоровчих послуг. Доведено, що до основних складників бренду спортивно-оздоровчої діяльності належать: логотип та колір. зазначають, що логотип є найбільш пізнаваним елементом бренду, а колір необхідно вибирати колір виходячи не із особистих побажань.
Розкрито, що до основних джерел використання бренду закладами спортивно-оздоровчої діяльності відносять: сайти, соціальні мережі, рекламно-інформаційні матеріали, а також приміщення закладу спортивно-оздоровчої діяльності (саме видне місце) й на супутніх товарах (атрибутика). Визначено негативні фактори, що стримують розвиток бренду спортивно-оздоровчих послуг належить: відсутність маркетингових умінь і навичок та управлінських кадрів, нестаток фінансових ресурсів для використання маркетингових інструментів, недосконале законодавство з охорони товарних знаків.
Посилання
Cherdantseva, I. G., Ibragimova, L. S., and Ibragimov. E. Yu. (2018). «Theoretical aspects of implementation of the marketing concept in the market of sports and health services». Zbirnyk naukovykh prats' ChDTU. Issue 49. pp. 59–67.
Potapyuk, I. P., Votinova, O. S., and Strelnik, S. V. (2019). «The role of the brand in the management of sports and health activities». Pryazovs'kyj ekonomichnyj visnyk. Issue 1(12). рр. 110–114.
Zabashtanska, T. (2021). «Digitalization of marketing tools of enterprises in the sports and health sector». Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia. Issue 2(26). рр.115–123.
Kumber, S. (2003). Brendynh [Branding]. Moscow. Russia.
Kotlyar, A. B. Brand management in the system of strategic management of the enterprise. Achievements of the higher school – 2010. Education and Science. 2010. Available at: http//www.rusnauka.com/33_DWS_2010/33_DWS_2010/Economics/7378
Lindstrom, M., and Kotler, F. (2006). Pochuttia brendu. Rol' p'iaty orhaniv pochuttiv u stvorenni vydatnykh brendiv [Feeling of the brand. The role of the five senses in creating outstanding brands]. Moscow. Russia.
Vikhlyaev, Yu., and Koroleva, N. (2021). «Brand management as a tool for successful management of sports and recreational activities». Innovatyka v osviti, nautsi ta biznesi: vyklyky ta mozhlyvosti [Innovation in education, science and business: challenges and opportunities]. II Vseukrains'ka konferentsiia zdobuvachiv vyschoi osvity i molodykh uchenykh. (Kyiv. November 18, 2021,). Kyiv. Ukrayin. pp. 78–82.
The fitness market in Ukraine: a major reboot. Available at: https://www.depo.ua/ukr/life/rinok-fitnesu-vukrayini-velikeperezavantazhennya-08062016143500.
Kramarenko, I. S., Kozachenko, L. A., Stytsenko, O. V., and Karabin, K. O. (2020). Inkliuzyvnyj turyzm – investytsijna skladova ekonomiky rehionu. [Inclusive tourism is an investment component of the region's economy]. Ahrosvit. [Agroworld]. no. 11. рр. 83–89. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.11.83.
Zhuravel, Y., Popadynets, N., Irtyshcheva, I., Stetsiv, I., Stetsiv, I., Hryhoruk, I., Boiko, Y., Kramarenko, I., Hryshyna, N., and Trushlyakova, A. (2021). Management Aspects in the Higher Education Quality Assurance System. International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies. рр. 635–642.
Irtyscheva, I. O., Kramarenko, I. S., Irtyschev, O. S., Harahulia, A. V., and Stavtsov, R. V. (2020). Tsyfrova ekonomika v Ukraini: vyklyky s'ohodennia ta zavdannia upravlinnia. [Digital economy in Ukraine: current challenges and management tasks]. Efekty`vna ekonomika [Effective economy]. (electronic journal). no. 7. Available at: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonomika/article/download/2405/2332
Melikh, O., Irtyshcheva, I., and Bogatyrev, K. (2019). Organizational and economic fundamentals of development of sports tourism in the system of management of sports and health activities. Baltic Journal of Economic Studies. no. 5(5). рр. 79–83. https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-5-79-83
Melikh, O., Bogatyrev, K., and Irtyshcheva, I. (2019). Conceptual approaches to the development of health-improving tourism. Baltic Journal of Economic Studies. no. 5(2). рр. 131–136. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-2-131-136