ПРИЙНЯТТЯ СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Автор(и)

  • Оксана МАЗОРЕНКО Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0003-1784-697X
  • Іван КАЙТАНСЬКИЙ Миколаївська філія ПВНЗ «Європейський університет» https://orcid.org/0009-0008-1322-0842
  • Кейта БІЛЛО Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2024-13-20

Ключові слова:

Стратегія, менеджмент, компанія, підприємство

Анотація

Процес визначення найкращого способу досягнення цілей і завдань називається прийняттям стратегічних рішень. Це довгострокові цілі та завдання, а також засоби для прийняття стратегічних рішень, що допомагають описати основні цілі компанії для досягнення короткострокових цілей із широкою місією. У довгостроковій перспективі компанія отримує ясність і послідовність у досягненні своїх цілей.

Прийняття стратегічних рішень використовується в конкурентоспроможних компаніях, щоб надати компанії конкурентну перевагу шляхом зміни її масштабів і способу, яким компанія керує своїми операціями. Різниця між прийняттям стратегічних рішень та іншими процесами прийняття рішень, такими як прийняття адміністративних та оперативних рішень, полягає в тому, що прийняття стратегічних рішень є довгостроковим процесом, який потребує значних ресурсів і сповнений невизначеності. Адміністративні рішення базуються на короткострокових цілях. На відміну від інших процесів прийняття рішень, прийняття стратегічних рішень розглядає довгострокове майбутнє компанії.

Менеджери успішного бізнесу роблять більше, ніж просто заробляють гроші та продають продукти. Вони не лише виконують повсякденні завдання з продажу, але й розглядають загальну картину та приймають рішення, які приведуть компанію до бажаної мети. Це відоме як прийняття стратегічних рішень, і воно відбувається, коли рішення приймаються відповідно до цілей або місії компанії. Цей тип прийняття рішень спрямовує зроблений вибір, узгоджуючи його з цілями компанії. Це потребує творчого мислення, оскільки менеджери повинні враховувати майбутні сценарії, які можуть відбутися або не відбутися. Ці сценарії визначатимуть напрямок розвитку компанії. Бізнес-стратегія — це конкурентна перевага. Підприємствам потрібні стратегії, щоб гарантувати, що ресурси розподіляються найефективнішим способом. Було проведено багато досліджень стратегій і багато літератури, які окреслюють важливість стратегій для успішного управління бізнесом. Слово «стратегія», мабуть, одне з найбільш вживаних слів у бізнесі та повсякденному житті [26]. За Шенделом, у діловому світі існує багато підготовчих стратегій майже для кожної потенційної діяльності, починаючи від стратегій управління співробітниками до стратегій управління знаннями. На перший погляд, ми маємо уявлення, що стратегія - це щось просте, що стосується використання ресурсів для реалізації заздалегідь запланованих цілей. Але на практиці стратегії відрізняються часовим аспектом, і його формулювання та реалізація не можуть бути ідеальними. Коли фірма отримує прибутки, що перевищують середній показник для її галузі, кажуть, що фірма має конкурентну перевагу над своїми суперниками.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.08.2024

Як цитувати

МАЗОРЕНКО O., КАЙТАНСЬКИЙ I., & БІЛЛО K. (2024). ПРИЙНЯТТЯ СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (3), 152–158. https://doi.org/10.31891/mdes/2024-13-20