НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМИ КАНАЛАМИ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Ростислав БАРАН Івано-Франківський навчально-науковий інститут менеджменту Західноукраїнського національного університету https://orcid.org/0000-0002-3275-489X
  • Мар’яна РОМАНЧУКЕВИЧ Івано-Франківський навчально-науковий інститут менеджменту Західноукраїнського національного університету https://orcid.org/0000-0002-8369-4495

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-18

Ключові слова:

менеджмент, управління підприємствами, розвиток, маркетинг, маркетингові канали, товарорух

Анотація

У статті прикуто увагу до аспектів ефективізації маркетингової діяльності підприємств, зокрема в частині покращення системи просування продукції (послуг) на цільовому ринку. На таких засадах метою дослідження визначено обґрунтування напрямів удосконалення управління маркетинговими каналами підприємства. Ідентифіковано роль і значимість функціонування ефективних маркетингових каналів для національної економіки та вітчизняних виробників продукції. Зроблено висновок, що в умовах війни вітчизняні маркетингові канали зазнали значних деформацій з огляду на припинення експорту продукції повітряним і обмеження морським транспортом, труднощі логістики та переключення транспортних потоків на захід країни, масштабні воєнні руйнування транспортно-логістичної та дистрибуційної інфраструктури. Визначено, що за ситуації, яка склалася, підприємства мають кілька альтернатив у плані формування більш ефективних маркетингових каналів: (1) ринкова / незалежна форма, (2) партнерська форма, (3) авторитарна форма вибудування відносин. Узагальнено, що з урахуванням власних фінансово-ресурсних можливостей та стратегій розвитку бізнесу, нарощення обсягів виробництва і збуту продукції, її розподілу в межах країни та на експорт, підприємства – виробники мають ухвалювати рішення стосовно найбільш оптимальної форми побудови й розвитку маркетингових каналів.

##submission.downloads##

Опубліковано

25.06.2024

Як цитувати

БАРАН, Р., & РОМАНЧУКЕВИЧ, М. (2024). НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМИ КАНАЛАМИ ПІДПРИЄМСТВА. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (2), 144–149. https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-18