НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМИ КАНАЛАМИ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-18Ключові слова:
менеджмент, управління підприємствами, розвиток, маркетинг, маркетингові канали, товарорухАнотація
У статті прикуто увагу до аспектів ефективізації маркетингової діяльності підприємств, зокрема в частині покращення системи просування продукції (послуг) на цільовому ринку. На таких засадах метою дослідження визначено обґрунтування напрямів удосконалення управління маркетинговими каналами підприємства. Ідентифіковано роль і значимість функціонування ефективних маркетингових каналів для національної економіки та вітчизняних виробників продукції. Зроблено висновок, що в умовах війни вітчизняні маркетингові канали зазнали значних деформацій з огляду на припинення експорту продукції повітряним і обмеження морським транспортом, труднощі логістики та переключення транспортних потоків на захід країни, масштабні воєнні руйнування транспортно-логістичної та дистрибуційної інфраструктури. Визначено, що за ситуації, яка склалася, підприємства мають кілька альтернатив у плані формування більш ефективних маркетингових каналів: (1) ринкова / незалежна форма, (2) партнерська форма, (3) авторитарна форма вибудування відносин. Узагальнено, що з урахуванням власних фінансово-ресурсних можливостей та стратегій розвитку бізнесу, нарощення обсягів виробництва і збуту продукції, її розподілу в межах країни та на експорт, підприємства – виробники мають ухвалювати рішення стосовно найбільш оптимальної форми побудови й розвитку маркетингових каналів.