ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ІННОВАЦІЇ В СФЕРІ МЕНЕДЖМЕНТУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2024-11-33

Ключові слова:

бізнес, креативний менеджмент, конкурентоспроможність, оцінювання, управління, інновації, організація, впровадження

Анотація

У дослідженні актуалізовано увагу до проблематики зміцнення конкурентних позицій суб’єктів господарювання за рахунок застосування інструментів креативного менеджменту. Відтак, метою дослідження визначено обґрунтування організаційно-управлінських інновацій у сфері менеджменту конкурентоспроможності суб’єкта бізнесу. Визначено перспективні напрями розвитку у підсумку залучення засобів креативного менеджменту до реалізації політики зміцнення конкурентоспроможності підприємств: використання інвестиційного потенціалу, реалізація маркетингових можливостей, задіяння потужних фінансово-економічних можливостей, використання інноваційного потенціалу. Показано, що організаційно-управлінські інновації в сфері зміцнення інвестиційного потенціалу підприємства стосуються поєднання масштабних інвестицій у дистрибуційні мережі та рекламу з активно-агресивною маркетинговою політикою, використання конкурентних переваг продукції при активних інвестиціях у нівелювання слабких сторін, інвестицій у якість маркетингової політики, базування конкурентних переваг на вищій ефективності процесів. Визначено, що інновації в плані використання маркетингового потенціалу суб’єктів бізнесу передбачають збереження та посилення конкурентних позицій за рахунок високоефективних маркетингових інструментів, зокрема діджитал-маркетингу, посилення конкурентних позицій та пропозиції системи додаткових послуг. Обґрунтовано, що інноваційні рішення в сфері фінансово-економічного потенціалу суб’єктів господарювання включають корпоративну диверсифікацію, витіснення конкурентів у поєднанні з потужними рекламними кампаніями міжнародного та національного рівня, посилення конкурентних позицій за рахунок масштабної та агресивної маркетингово-рекламної кампанії. Аргументовано, що інноваційні дії в сфері науково-технологічного розвитку, орієнтовані на зміцнення конкурентоспроможності суб’єкта бізнесу, передбачають утримання стійкості за рахунок раціональної диверсифікації інструментів маркетингу за торговими марками і споживачами, співпрацю з потужнішими та/чи перспективнішими конкурентами задля спільного позиціонування і розвитку товару, фокусування на завданнях розвитку ринку, нарощення його місткості.

Посилання

Biletska, K.V. (2015). Principles of formation of a creative leader as a manager of a new generation. Economic journal of Lesya Ukrainka East European National University. no. 4. pp. 58–64.

Zadorozhniuk, N. O., Benoeva, M. Kh. (2016). Research of key concepts of creative management. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Is. 1 (5). рр. 132–135.

Zinkevich, D. K. (2009). The essence of creative management and its place in the management system of a machine-building enterprise. Scientific Bulletin of the National Technical University of Ukraine. Is. 19.2. рр. 182–187

Lupak, R. L., Poleva, I. M., Vasyltsiv, V. G. (2015). Management of the improvement of investment provision of enterprises. Business Inform. Iss. 12. pp. 88-92.

Malij, O. Gh. (2016). Financial resources of enterprises and sources of their formation: theoretical aspects. Actual problems of innovative economy, no. 2, pр. 71–74.

Rybalko, N. O. (2009). Financial resources are the basis of enterprise activity. Formation of market relations in Ukraine, no. 3 (94), рp. 27–29.

Rudchenko, I. V. (2011). Improving the mechanism of financial resources management of the enterprise. Modern issues of economics and law, no. 1, pр. 16–19.

Smiesova, V. L., Ishchenko, I.O. (2020). Innovation as the basis of increasing product quality and ensuring competitiveness of the enterprise. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management, vol. 43, pp. 76–82.

Fominykh, V. I., Bezpalova, D. I., Dovghopola, A. D. (2017). Aspects of formation and use of financial resources of the enterprise. Scientific Bulletin of Kherson State University. Economic sciences series, no. 27(2), рp. 61–64.

Chekh, L. M., Korohodova, O. O. (2020). Innovative development of ukrainian economy in Industry 4.0. Actual Problems of Economy and Management, vol. 14. URL : http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/205849.

Rushchyshyn N. M. Theoretical and methodological principles and applied tools for realizing the potential of the banking system in ensuring structural reform of the economy. Lviv, 2020. 404 p.

Lupak, R., Mizyuk, B., Zaychenko, V., Kunytska-Iliash, M., Vasyltsiv, T. (2022). Migration processes and socio-economic development: interactions and regulatory policy. Agricultural and Resource Economics. Vol. 8. no. 1. рp. 70-88.

Lupak, R., Kunytska-Iliash, M., Berezivskyi, Y., Nakonechna, N., Ivanova, L., Vasyltsiv, T. (2021). Information and analytical support system of enterprise competitiveness management. Accounting. no. 7 (7). pp. 1785-1798.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

КРАВЧИК, Ю., & РУЖИЦЬКИЙ, Ю. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ІННОВАЦІЇ В СФЕРІ МЕНЕДЖМЕНТУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БІЗНЕСУ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 222–227. https://doi.org/10.31891/mdes/2024-11-33