ОРГАНІЗАЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕРСОНАЛУ: АСПЕКТ ЕФЕКТИВНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-24

Ключові слова:

організаційне навчання, компетентності персоналу, ефективність навчання персоналу, модель Кіркпатріка, модель CLICS

Анотація

Квінтесенція статті – науково-прикладна платформа організаційного навчання у формуванні компетентності персоналу з моделями ефективності навчання персоналу.

Наголошується на комплексності проблеми дослідження, комбінаторику якої визначено компетентнісним підходом, навчанням персоналу організацій на системній основі, ефективністю процесів та технологій навчання персоналу з використанням різних моделей. Наведено складові бібліотеки компетентностей, яка стала теоретико-практичним доробком сучасних класиків компетентнісного підходу в управлінні персоналом. Розкрито логічний ланцюг формування політики у сфері навчання персоналу. Узагальнено традиційні методи організаційного навчання. Висвітлено можливості використання інноваційних методів навчання персоналу. Охарактеризовано комбінаторику чотирьохрівневої моделі оцінювання ефективності навчання за авторством Кіркпатріка. Розкрито сильні сторони та виокремлено обмеження моделі Кіркпатріка. Наведено перелік інших моделей оцінювання ефективності навчання, серед яких – цільовий підхід Тайлера, модель Скрівенса, прикладна теорія Поля Кірнса, модель Брюса Аарона, біпараметрична оцінка М. Гі та інші. Наведено структуру п’ятирівневої моделі CLICS як альтернативи моделі Кіркпатріка в епоху діджиталізації.

Посилання

Boyatzis R. E. The competent manager: A model for effective performance / R. E. Boyatzis. – John Wiley & Sons. 1982. – 308 p.

Burgoyne J. G. The nature, use and acquisition of managerial skills and other attributes / J. G. Burgoyne, R. Stuart // Personnel Review. – 1976. – Vol. 5, Issue 4. – Rp. 19–29.

Dodd-McCue D. Managerial Competence: The Key to Excellence: Review / D. Dodd-McCue // Academy of Management Review. – Oct. 1990. – Vol. 15, Issue 4.

McClelland D. C. A Guide to Job Competency Assessment / D. C. McClelland. – Boston : Mc Ber, 1974. – 381 p.

Raven J. Competence in Modern Society. Identification, development and implementation / J. Raven. –Publisher: H.K. Lewis, 1984. – 251 p.

Sanghi S. The handbook of competency mapping: Understanding, designing and implementing competency models in organizations / S. Sanghi. – SAGE Publications, Incorporated, 2007. – 227 r.

Schroder H. M. Managerial Competence: The Key to Excellence / H. M. Schroder. – Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt, 1989.

Spencer L. M. Competence at work: Models for superior performance / L. M. Spencer, S. M. Spencer. – New York: John Wiley & Sons. 1993.

Whiddett Steve. A practical guide to competencies: how to enhance individual and organisational performance / Whiddett Steve; Hollyforde Sarah. – Chartered Institute of Personnel and Development, 2003. – 144 r.

Peter Boxall. High-involvement work processes, work intensification and employee well-being Work / Peter Boxall, Keith Macky // Employment and Society. – 2014. – Vol. 28, Issue 6. – Pr. 963-984. – DOI: https://doi.org/10.1177/0950017013512714.

Surface E. A. Training needs assessment: Aligning learning and capability with performance requirements and organizational objectives / E. A. Surface // The handbook of work analysis: The methods, systems, applications and science of work measurement in organizations / M. A. Wilson, W. Bennett, S. Gibson, & G. M. Alliger (Eds.). – New York, NY: Routledge Academic, 2012. – Rp. 437–462.

Sarah Gilmore. Conceptualising the “personnel professional”: A critical analysis of the Chartered Institute of Personnel and Developments professional qualification scheme / Sarah Gilmore, Steve Williams // Personnel Review. – 2007. – Vol. 36, Issue 3. – DOI: https://doi.org/10.1108/00483480710731347.

Winning A. P. Does brief mindfulness training increase empathy? The role of personality/ A. P. Winning, S. Boag // Personality and Individual Differences. – 2015. – № 86. – Rr. 492-498. – DOI: 10.1016/j.paid.2015.07.011.

Vyshnevska N. M. Navchannia personalu yak osnovnyi resurs zabezpechennia produktyvnosti pratsi / N. M. Vyshnevska // Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii. – 2019. – № 2. – S. 49–52.

Ivanytska S. B. Osoblyvosti orhanizatsii profesiinoho navchannia personalu pidpryiemstva / S. B. Ivanytska, N. V. Nedilko // Modern economics. – 2019. – № 14. – S. 87–91.

Remnova L., Zabashtanska T. Kontseptualni zasady navchannia personalu v umovakh didzhytal-transformatsii biznesu / L. Remnova, T. Zabashtanska // Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia. – 2021. – № 1. – S. 45–53.

Khilukha O. A. Osoblyvosti vprovadzhennia elektronnoho navchannia v konteksti korporatyvnoho rozvytku personalu / O. A. Khilukha // Suchasnyi stan naukovykh doslidzhen ta tekhnolohii v promyslovosti. – 2019. – № 3. – S. 44–52.

Lancaster Model of Competencies [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.gurutalks.com/lancaster-model-of-competencies/.

Lominger Competency Model [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://library.constantcontact.com/download/get/file/1107007864445-56/Lominger+Competencies.pdf.

Kirkpatrick, Donald L. Evaluating Training Programs: the Four Levels. San Francisco, CA: Berret-Koehler Publishers, Inc. 1994.

Model otsiniuvannia efektyvnosti navchannia D. Kirkpatrika [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: https://hrliga.com/index.php?module=profession&op=view&id=1434.

Korporatyvne navchannia zaraz [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: https://e.hrliga.com/ upravlenie-personalom-2021-10/korporativnoe-obuchenie-seychas-eto-ekosistema-pogruzhennaya-v.

##submission.downloads##

Опубліковано

30.03.2023

Як цитувати

ЗАТОНАЦЬКА, Т., & ГЕРАСИМЕНКО, О. (2023). ОРГАНІЗАЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕРСОНАЛУ: АСПЕКТ ЕФЕКТИВНОСТІ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (1), 169–174. https://doi.org/10.31891/mdes/2023-7-24