МАРКЕТИНГОВА ПІДСИСТЕМА МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2022-6-28

Ключові слова:

фармацевтичний ринок, механізм регулювання фармацевтичного ринку, стейкхолдер, лікарські засоби, CRM, суб’єкт фармацевтичного ринку, об’єкт фармацевтичного ринку

Анотація

У статті обґрунтовано системний підхід до узагальнення суті, видів і функцій механізмів регулювання фармацевтичного ринку у тісному зв’язку з іншими економічними ринками в частині взаємодії у сфері виробництва, розподілу, споживання і кругообігу ресурсів, стимулювання науки і технологій для створення нових лікарських засобів. Формалізовано механізми регулювання фармацевтичного ринку за рівнями, видами, об’єктами, функціями. Відзначено, що комерціалізація медицини потребує істотного перегляду механізмів регулювання фармацевтичної галузі, використання інструментів концепцій соціально-етичного та партнерського маркетингу. Розроблено функціональну структуру регулювання фармацевтичного ринку на рівні його об’єктів і суб’єктів на основі принципів клієнтоорієнтованості, системності, комплексності,  економічності, оперативності, реальності, точності, об'єктивності, регулярності. Вказано на маркетингові критерії оцінки ефективності механізмів регулювання фармацевтичного ринку: рівень продажів, маркетингові метрики (лідогенерація, конверсія, відсотки покупок, замовлень, угод, взаємодій, потенційних клієнтів та продажів), збереження чи збільшення частки ринку, точність визначення та широта цільової аудиторії, сформовані та потенційні конкурентні переваги, гнучкість стратегій ціноутворення, оптимальність каналів збуту та ефективність комунікацій, пізнаваність бренду, рівень оновлення асортименту, портфель інновацій, лояльність споживачів, партнерство з провайдерами фармацевтичного ринку, цифровізація маркетингової взаємодії та інші. Сформовано модель процесу маркетингового забезпечення регулювання фармацевтичного ринку, яка складається з наступних етапів: концептуального (формування предмету дослідження, визначення та опрацювання проблем, узгодження цілей дослідження, генерації початкової сукупності оціночних показників), аналітичного (збір та аналіз маркетингової інформації), етапу формалізації регуляторних процедур (узагальнення отриманих результатів за сферами та напрямками, підготовка та подання звіту зацікавленим особам).

Посилання

Bilous M. V. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi dopomohy tsyvilnomu naselenniu v umovakh nadzvychainykh sytuatsii myrnoho ta voiennoho chasu. Viiskova medytsyna Ukrainy. 2015. T. 15, № 2. S. 57-60.

Bilous M. V. Neobkhidnist udoskonalennia farmatsevtychnoho zabezpechennia myrnoho naselennia v umovakh nadzvychainykh sytuatsii ta voiennoho chasu. Problemy viiskovoi okhorony zdorovia. 2014. Vyp. 42(1). S. 386-390.

Bratishko Yu. S. Doslidzhennia sutnosti ta rivniv sotsialnoi vidpovidalnosti farmatsevtychnoho biznesu. Molodyi vchenyi. 2014. № 1(04). S. 147-150.

Bratishko Yu. S. Rozrobka alhorytmu formuvannia systemy sotsialnoi vidpovidalnosti farmatsevtychnykh pidpryiemstv. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii. 2015. № 4. S. 52-59.

Honchar V.I. Osoblyvosti provedennia marketynhovykh doslidzhen na farmatsevtychnomu rynku. Suchasna ekonomichna dynamika v konteksti paradyhmy ekonomichnoho rozvytku Y. A. Shumpetera: Materialy KhKh Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (14-15 zhovtnia 2011 r., m. Chernivtsi). Chernivtsi: Chernivetskyi nats. un-t, 2011. S.324-327

Honchar V.I. Spetsyfika marketynhovoi diialnosti v suchasnykh umovakh hospodariuvannia. Horod, rehyon, hosudarstvo: эkonomyko-pravovыe problemы khoziaistvovanyia: materyalы VIII Mezhdunarodnoi nauchno-praktycheskoi konferentsyy ( 22 noiabria 2010 h., Donetsk). Donetsk: Yzdatelstvo «Noulydzh», 2011. S 54-57.

Hromovyk B. P., Korolov M. V. Rezultaty vyvchennia dumky farmatsevtychnykh fakhivtsiv shchodo orhanizatsii yikh roboty v aptekakh pid chas pandemii koronavirusu COVID-19. Farmatsevtychnyi zhurnal. 2020. T. 75, № 3. S. 39-44.

Hromovyk B.P., Hasiuk H.D., Levytska O.R. Farmatsevtychnyi marketynh: teoretychni ta prykladni zasady. Vinnytsia, NOVA KNYHA, 2004. 464 s.

Dorokhov O. V., Chernov V. H., Dorokhova L. P. Sehmentatsiia na farmatsevtychnomu rynku v umovakh nevyznachenosti. Radioelektronni i kompiuterni systemy. 2009. № 3. S. 84–87.

Duiun D. O. Vyrobnytstvo farmatsevtychnykh produktiv – stabilno vysokotekhnolohichnyi sehment ekonomiky. Efektyvna ekonomika. 2015. № 11. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2015_11_97

Ievtushenko O. V. Osoblyvosti formuvannia servisnoi ekonomiky. Ekonomika ta derzhava. 2015. № 3. S. 103-106

Kokhan M. M. Formuvannia systemy diahnostychnykh pokaznykiv marketynhovoho potentsialu farmatsevtychnoho pidpryiemstva. Biznes Inform. 2015. № 2. S. 302-308.

Kriazh M. S. Vplyv derzhavnoi polityky na formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti farmatsevtychnoho biznesu. Derzhavne budivnytstvo. 2008. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2008_2_43

Luchshee reshenye dlia Vasheho byznesa — «Proxima Research®» ! URL: https://www.apteka.ua/article/52654

Nemchenko A. S., Yurchenko H. M. Suchasni pidkhody do orhanizatsii farmatsevtychnoi dopomohy naselenniu pry vynyknenni nadzvychainykh sytuatsii. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii. 2010. № 6. S. 45-50

Oliinyk P. V. Orhanizatsiino-metodychni zasady systemy farmatsevtychnoho za bezpechennia naselennia v umovakh nadzvychainykh sytuatsii. Klinichna farmatsiia, farmakoterapiia ta medychna standartyzatsiia. 2014. № 1-2. S. 13-17.

Oliinyk P. V., Hromovyk B. P. Suchasni zasady derzhavnoho upravlinnia farmatsevtychnym zabezpechenniam naselennia v umovakh nadzvychainykh sytuatsii. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi i medychnoi nauky ta praktyky. 2015. № 2. S. 102-105

Popova L. M. Osoblyvosti administratyvno-pravovoho rehuliuvannia diialnosti subiektiv pidpryiemnytstva v umovakh pandemii koronavirusu COVID-19. Visnyk Luhanskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav imeni E. O. Didorenka. 2020. Vyp. 1. S. 172-186.

Posylkina O. V., Yaremchuk O. A., Horbunova O. Yu. Aktualni aspekty otsinky sotsialno-ekonomichnoho potentsialu farmatsevtychnykh pidpryiemstv. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii. 2009. № 1. S. 39-44.

Savchuk V., Dudaieva O. Otsinka efektyvnosti marketynhovykh prohram. Ekonomika Ukrainy. 2005. № 11. S. 47 – 52.

Tkachenko N. O. Analiz modelei sotsialnoi vidpovidalnosti farmatsevtychnoho biznesu. Farmatsevtychnyi zhurnal. 2013. № 1. S. 9-15.

Tkachenko N. O., Chervonenko N. M., Demchenko V. O., Volynets K. A. Vyvchennia okremykh aspektiv sotsialnoho marketynhu na farmatsevtychnomu rynku Ukrainy. Zaporozhskyi medytsynskyi zhurnal. 2011. t. 13, № 5. S. 146-148.

Tsyhankova T.M. Suchasni modeli ta tendentsii rozvytku stratehichnoho marketynhu. Marketynh v Ukraini. 2004. №2. S. 31 – 36

Cherep A. V., Ablitsova T. S. Rozvytok suchasnoho marketynhu ta vymohy do noho. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2009. № 1. S.202-205.

Dzhereliuk Y., Kravchik Yu., Garaphonova О., & Katkova Т. (2022). ESTIMATION OF COMPETITIVENESS OF PRODUCTS OF THE MACHINE-BUILDING ENTERPRISE AS THE INTEGRAL CHARACTERISTIC OF EFFICIENCY OF ITS MARKETING ACTIVITY. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (2), 101–108. https://doi.org/10.31891/mdes/2022-4-13

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2022

Як цитувати

Гончар, В. (2022). МАРКЕТИНГОВА ПІДСИСТЕМА МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (4), 206–214. https://doi.org/10.31891/mdes/2022-6-28