ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ БЕЗПЕКОВИХ ВИКЛИКІВ

Автор(и)

  • Валентина Стадник Хмельницький національний університет https://orcid.org/0000-0002-2095-3517
  • Віталій Йохна Хмельницький національний університет
  • Віталій Хрущ Хмельницький національний університет

DOI:

https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-25

Ключові слова:

споживча цінність, ринкові можливості, операційний і стратегічний маркетинг, цифровий маркетинг, ціннісно-орієнтований підхід

Анотація

У статті обґрунтовано авторську позицію щодо інформаційного забезпечення формування і реалізації стратегії маркетингу, яке має опиратись на підходи ціннісно-орієнтованого управління для визначення напрямів та інструментів розвитку ринкових можливостей торговельного підприємства в умовах безпекових викликів. Наведено авторське трактування сутності потенціалу розвитку торговельного підприємства. Акцентовано на тому, що потенціал розвитку торговельного підприємства ілюструє його можливість і здатність збільшувати свою присутність на ринку, що проявляється у зростанні обсягів реалізації продукції і прискоренні товарообігу. Виділено завдання  стратегічного та операційного маркетингу з цих позицій і розроблено модель обґрунтування розвитку нових ринкових можливостей в системі стратегічного маркетингу торговельного підприємства. Підкреслено, що діяльність торговельного підприємства в умовах безпекових викликів, пов’язаних із війною, погіршується через звуження споживчого попиту. І розвиток ринкових можливостей потребує іншого функціонально-компетентнісного наповнення маркетингового інструментарію – використання специфічних інформаційних технологій для впливу на ринок. Їх когнітивна складова має бути здатна мінімізувати ризики відмови споживачів від придбання товарів не першої необхідності, переводячи їх споживчу цінність в іншу площину сприйняття. Охарактеризовано сукупність сучасних інструментів цифрового маркетингу для реалізації завдань формування і розвитку ринкового потенціалу торговельних підприємств з позицій ціннісно-орієнтованого підходу. 

Посилання

Kotler F. Marketynh v tretjem tysiacheljetii: Kak sozdat, zavojevat i uderzhat rynok; per. s anhl. Moskva: Izdatelstvo AST, 2000. 272 s.

Тоmpson А. А., Strikland А. G. Strategicheskiy menegement: kontsepzii I situazii dlia analiza; per. s angl. Мoskva: Viliams, 2002. 928 s.

Maciariello J., Drucker P. The Drucker Strategic Management System. In: Augier M., Teece D.J. The Palgrave Encyclopedia of Strategic Management. Palgrave Macmillan, London. 2018. https://doi.org/10.1057/978- 1-137-00772-8_629

Said Elbanna Bakheet Al Katheeri, Mustafa Colak. The harder firms practice strategic management, the better they are. Strategic Change. 2020. Vol. 31, Issue 6. P. 561-570. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/jsc.2365

Kovalchuk S.V. Aktualizatsiia marketynhovykh stratehii v konteksti innovatsiinoho rozvytku promyslovykh pidpryiemstv. Khmelnytskyi: TOV «Polihrafist-2», 2012. 280 s.

Kuznetsova Y.D., Huskova Y.V. Marketіnhovaia stratehiia torhovoho predpryiatiia. Innovatsionnaia ekonomyka: perspektivy razvitiia i sovershenstvovaniia. 2014. № 4. S.312–316.

Stadnyk V.V., Меl’nychuk О.P., Yokhna V.М. Маrketyng-меnegment іnnovatsijnoho rozvytky pidpryjemstva. Khmel’nitskij: PP Honta А.S., 2013. 206 s.

Khrapkina V. V. Kuznietsova K. V. Rol marketynhovykh doslidzhen u zabezpechenni efektyvnoi roboty pidpryiemstv. Menedzher. 2019. № 2(83). S. 42–53.

Amons S. E., Krasniak O. P Marketynhovi doslidzhennia rynku i yoho strukturnykh elementiv: teoretychnyi aspekt. Efektyvna ekonomika. 2020. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2020/108.pdf (Data zvernennia 22.12.2022).

Holovchuk Yu.O., Stadnyk V.V., Izhevskyi P.H. Marketynh vzaiemodii v rozvytku innovatsiinoho ta rynkovoho potentsialu pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika. 2018. № 2. URL http://www.economy.nayka.com.ua/pdf /2_2018/7.

Otenko I.P. Maliarets L.M., Ivashchenko H.A. Analiz ta otsinka stratehichnoho potentsialu pidpryiemstva: nauk. vyd. Kharkiv: KhNEU, 2007. 347 s.

Berezin O. V., Karpenko Yu. V. Teoriia i praktyka zabezpechennia efektyvnoho vykorystannia potentsialu torhovelnykh pidpryiemstv: monohrafiia. Poltava: InterHrafika, 2012. 203 s.

Zabashtanska T. V., Verbivska L. V. Sutnist e-marketynhu ta yoho rol u rozvytku pidpryiemstva. Infrastruk-tura rynku. 2019. Vyp. 35. S. 529–535. URL: http://www.market.infr.od.ua/journals/ 2019/35_2019_ ukr/85.pdf.

But-Husaim O. H., Kovtunenko K. V. Tsyfrovyi menedzhment: problemy ta perspektyvy rozvytku. Biznes Inform. 2020. № 6. S. 297–304.

Oklander M. A. Oklander T. O., Yashkina O. I. [ta in.] Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu KhKhI storichchia : monohrafiia; za red. M. A. Oklandera. Odesa: Astroprynt, 2017. 292.

Obsiah realizovanoi produktsii (tovariv, posluh) subiektiv hospodariuvannia za vydamy ekonomichnoi diialnosti URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (data zvernennia 12.03.2022).

Kilkist diiuchykh subiektiv hospodariuvannia za vydamy ekonomichnoi diialnosti. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (data zvernennia 12.03.2022).

Holovkova A.S. Metodolohichni problemy vymiriuvannia potentsialu pidpryiemstva. Ekonomika ta derzhava. 2017. № 4. S. 37–39.

Zamazii O.V., Stadnyk V.V. Naukovo-metodychni osnovy modeliuvannia povedinky spozhyvachiv u systemi tsinnisno-oriientovanoho upravlinnia pidpryiemstvom. Problemy ekonomiky. 2015. Vyp.3. S.169–174.

Holovchuk J., Stadnyk V. Marketing resources and technologies for innovative potential of industrial enterprise. International Journal of Economics and Society. 2017. Vol. 2. Iss. 9. Pp. 39–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2022

Як цитувати

Стадник , В. ., Йохна, В., & Хрущ , В. (2022). ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ БЕЗПЕКОВИХ ВИКЛИКІВ. MODELING THE DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SYSTEMS, (3), 173–181. https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-25